torsdag 14 juli 2011

Det blir ingen långtråkig höst

Jag förstår ju som just, att hösten inte kommer att bjuda på värstens mycket ledigheter. Men är det sista terminen så är det... Idag kom antagningsbeskedet till universitetet så nu är det bara att planera tiden.

Det blir 100% Pedagogik III vilket inkluderar C-uppsatsen.

Det blir 25% Matematisk problemlösning i skolan (då fattas bara 7,5 p för att jag ska bli behörig i ytterligare ett ämne. Vi föll ju med ett brak mellan två utbildningar vilket innebär att vi i januari får ut en examen, men saknar behörighet).

20% jobb som dagisfröken -ja, inga papper är skrivna än men jag är en godtrogen människa och räknar med att tillbringa höstens fredagar på dagis.

Och så förhoppningsvis lite vick på det.

Det blir nog bra.

5 kommentarer:

  1. Jag gratulerar! Jättekul. Även om jag har slutat att längta efter att plugga... I många år gjorde jag det, men nu har jag annat att leka med.

    Och så en dag i veckan i verkligheten - perfekt!

    SvaraRadera
  2. Ja grattis!!! Det blir nog inte någon sysslolös höst direkt :-)

    SvaraRadera
  3. Kattalena och Bloggblad; Tack, det var väntat men känns ändå bra att se svart på vitt :)

    SvaraRadera
  4. Vad spännande! Jag kom in på (allt på distans så klart)vuxenpedagogiken jag sökte (som ska ge mig de sista 15 hp till kandidaten). Sedan är jag 20e reserv på Små barns språkutveckling (eller något liknande namn) vilken jag sökte i efterhand så jag hoppas på den också! Brukar komma in på dem jag är typ reserv 50 på också ibland :) Har även lite andra spännande kurser jag är reserv på och det som är bra med det är ju att man kan tacka ja till alla och somma in på alla, ha ha!

    Har ni bestämt vad ni ska skriva uppsatsen om?

    SvaraRadera
  5. Maria; Full fart för dig med... som vanligt :)
    Vi har inte bestämt oss exakt än, jag tänkte börja skriva vecka 31. Något rörande föräldrasamverkan blir det.

    SvaraRadera