onsdag 13 juli 2011

Dessa kajhorder

Vår bil sover som bekant med kläder. Men härom kvällen regnade det och vi lät den sova naken.
Somliga straffar gud genast. Fågeldjä-arna hade käkat mörka bär och därefter släppt skitbomber på just vår bil. 
 
Nu är den nytvättad -bilen. Men det är inte svårt att förstå varför det blir som det blir. I stora svarta moln kretsar det över staden. Titta längre in i bilden, de närmaste är bara utkanten av molnet.
 ...slår sig helt ogenerat ner på taken...
 Ser ni dem? På takåsarna och skorstenarna framförallt.
Vår bil har förstås pyamasen på sig ikväll.
Men då skiter de inte på den -kaj#&%*. Nä, för pyamaser är inget kul att skita på.
Direkt på lacken däremot... då känns det visst fint att sitta där i trädet efter ett skrovmål och klämma i kapp med de andra grabbarna.

Fåglar i all ära, men stadens kajor har jag sannerligen inte mycket till övers för.
Faktiskt.

5 kommentarer:

  1. Haha, nu kan jag ana den där bitterheten det talades om för några dagar sen :D
    <3

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hade tänkt mig likadan kommentar som MIan, men det behövs ju inte ,-)

    SvaraRadera
  3. Mian och Elisabet; Jag var fascinerad... i början.

    Erika; Japp, där blev jag avslöjad ;)

    Gunnar; Det skulle vara intressant att veta hur många som egentligen flyger med i en sådan där flock...

    SvaraRadera