tisdag 14 juni 2011

Tisdag morgon utan bilder

Klockan 04.16 vaknar jag med ett ryck och är alldeles säker på att jag har försovit mig. Katten Chatter börjar prata för fullt och Chipper kommer in, sådär som hon brukar när hon hör att vi vaknar.
Så säker är jag att jag måste dubbelkolla på en annan klocka.
Men det stämmer. Och 04.16 betyder att man får sova en stund till.
Puh.

Men nu är det morgon på riktigt.
Och idag är det "mitt" dagis som gäller!
Chipper klättrar upp och ner i katträdet och Chatter gör race mellan vardagsrummet och sovrummet.
Själv sitter jag i köket och äter leverpastejsmacka med saltgurka.
Nagellacket börjar bli slitet, men det hinns inte med att fixas nu.

Sambon sover. Han jobbar ju eftermiddagsskift den här veckan och kommer hem sent.
Och om den här dagen bara blir lite lugnare än igår är jag fullt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar