fredag 10 juni 2011

Studentdag

Idag var dagen då kusinen tog studenten.
Tio år var jag (nästan) när hon föddes och ÅH så efterlängtad hon var! Äntligen en kusin!
Och nu, drygt nitton år senare, står vi utanför skolan och väntar på att hon ska komma utspringande.
Här är hon, fullastad med mjukdjur och blommor. Bredvid står pojkvännen Jens, så tjusigt klädd dagen till ära.
Kusin på flaket...
Fullt ös och bra bas hade de på sitt flak :)
Mamma och jag marcherade ner till stan. Varmt och klibbigt som bara den. Och en ganska lång väntan, men det var det värt för sedan kom kusinen i både paraden...
...och senare åter på flaket.
Fullt med folk. Stämningen på topp.
Jag älskar sådant här!
Sedan hann jag hem ungefär samtidigt som fröken L kom med bussen och sambon kom hem från jobbet. En timme hemma och därefter packade vi in oss i Saaben och åkte till mottagningen.
Nästan 40 personer, god mat, allsång (jag älskar allsång och har en morbror som är musiklärare och suverän på att leda allsången!) och så fika och tårta efter det.
Och paketöppning förstås.
Åh vad roligt med student.
Stämningen!

På hemvägen hann vi lyssna på fågeln Roger. Den ska spelas på hög volym och samtliga i bilen ska sjunga med. Chauffören har dock dispens från att dansa till.

Nu är det dunka dunka, bilar som tutar, skrålande och hööög musik.
Så är det att bo mitt i stan en studentnatt.
Och det är okej. Nästan allt är okej idag. Man tar bara studenten en gång i livet!

4 kommentarer:

  1. Vilken dag. En dag av lycka för många. :)

    Men du, den där låten, den skulle jag vilja höra o se när ni sjunger. Gisses. Jag skratta från början till slut. Vet faktiskt inte om ja hört den förut.

    SvaraRadera
  2. Husan; Absolut, en gång i livet liksom :)
    Och jag har inte tittat på hela videon förut utan bara hört låten. Videon var lite makaber såg jag nu. Hur som helst är det full fart i bilen när den spelas.

    SvaraRadera
  3. Åh nej. Jag trodde att jag blev kvitt den där låten förra året. Den är ju typ omöjlig att få ur huvudet när man har börjat tänka på den. Hahaha

    Kanonkul var det med alla studenter igår! :)

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Ja, visst är det... men ganska kul. I allafall i bilen :D

    SvaraRadera