söndag 5 juni 2011

Sommardag

Idag har nästan hela dagen spenderats hos familjen V, som bor på cykelavstånd från oss här i Örebro.
Sambon och Anders (mest sambon tror jag faktiskt) bytte några balkar (?) i väggen till förrådet. Frågetecknet skvallrar om hur insatt jag var.
Sedan drog sambon även igång med att städa deras andra lilla förråd... Det skulle ju vara trevligt om han kunde städa vårt vindsförråd lika frivilligt ;)
Senare på eftermiddagen dök Jenny och Max upp. Jenny gick jag i samma klass som från ettan på lågstadiet till ettan på gymnasiet. Numera träffas vi oftast bara den första advent då det är hästshow i globen :) Och Max hade vi inte träffat tidigare. Båda två bor i Stockholm och var bara i våra trakter över helgen.
Trevligt var det! Och somrigt!
Avslutar med en bild på en sommarpojke -Pontus som inviger nya cykeln:

4 kommentarer:

  1. Det är ju sååå mycket roligare att städa och fixa hos andra än hos en själv. Förstår bara inte varför det ska vara så.

    SvaraRadera
  2. Vonkis; Haha, nä så är det nog. Fast jag röjer gärna hemma med eftersom resultatet brukar vara ganska trevligt :)

    SvaraRadera
  3. Jättetack än en gång för all hjälp!!
    Och den där sista bilden skulle jag gärna vilja ha... Om det är tillåtet i stort format så man eventuellt kan ha med den i framtida kalender.
    //Elin

    SvaraRadera
  4. Elin; Jag tar med den på sticka nästa gång vi ses (stora bilder är så sega att skicka).

    SvaraRadera