tisdag 7 juni 2011

Sjörövarfabba på balkongen

Provade ut piratutstyrsel (huvudbonad och lapp) när...

...telefonen ringer och jag svarar...

...pratar och upptäcker vad klockan är...

..avslutar snabbt samtalet och skyndar mig att steka i ordning en matlåda till sambon som bara ska komma hem en snabbis mellan två jobb...

...diskar stekpannan och ser att pelargonen i köksfönstret ser lite ledsen ut...

...vattnar alla blommor, inklusive de på balkongen och tänker att det är lika bra att plantera ner de där lite för stora smultronplantorna i smultronkrukan direkt...

Strax efter kommer sambon hem och undrar hur i all världen jag ser ut (fast lappen satt då i pannan, den sköt jag ner när han plockade upp kameran ;)
Alldeles hade jag glömt av att jag hade piratutstyrseln på fortfarande.

2 kommentarer:

  1. Månne grannarna tror att det har snurrat om ,-))

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Nog för att de borde vara vana vid att jag sysslar med det ena med det tredje... men pirat har jag inte varit tidigare ;)

    SvaraRadera