tisdag 21 juni 2011

Rapporter

Idag var jag så trött när jag kom hem att jag somnade bums och sov i tre (!) timmar. Undrar som just om det bara är trötthet eller om kroppen försöker ta hand om någon lite dagisbacill igen...

När jag vaknade blev det kik efter om nya betyget hade kommit. Det hade det. Ett fult litet G bland VG:na. Jag blev lite moloken galet missnöjd och tänkte ilskna tankar om att seminarieledaren i den här kursen bara var doktorand och att hon dessutom hade bristande kunskaper i svenska språket.
Inte ett dugg ödmjuk var jag i mina tankar.
Nu har jag sansat mig och får väl inse att paperet förstås inte var värt mer än ett G. Nu väntar jag på respons om vad som saknades. Som tur är är det bara en kort kurs som inte påverkar betyget för hela kursen. (Men medge att det ser förfärligt illa ut på listan!)
Betydligt trevligare än betygsrapporten är balkongrapporten :)
Flera tomater börjar bli röda. Det här är en sort, Totem, som blir större än körsbärstomater men mindre än vanliga tomater...
Och... tadaaa... i smultronkrukan finns flera blommor. Nu hoppas jag förstås på bär också!
Nu är det kvällen... och snart dags att sova igen.
Sambon jobbar. Vi träffas knappt alls i veckorna nu. När jag kommer hem har han åkt, när han kommer hem sover jag och när jag går upp sover han.
Det är förstås bara tillfälligt, men jag tänker på dem som alltid har det så. Vi är annars ganska bortskämda med mycket tid tillsammans :)

5 kommentarer:

  1. Vad skulle vi göra utan tomater...?

    SvaraRadera
  2. Ta det bara lugnt. Jag tycker att det ser humant ut :*

    SvaraRadera
  3. Christina; Haha, nä det kan man just undra ;)

    Malin; Fast inte så estetiskt... faktiskt ;)

    SvaraRadera
  4. jag tycker att du ska vara väldigt nöjd med ditt betyg!

    Intressant att se vilka ämnen ni har läst, jag tror inte att jag känner igen något alls från mitt lärarbetyg.

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Jag misstänker att ni hade mycket mer nytta av er utbildning än vi kommer att ha av våran...
    Och jag är inte riktigt lika upprörd längre, drar jag ut ett intyg på bara hela kurser, utan delkurser, syns inte ett G i en såpass kort delkurs.

    SvaraRadera