onsdag 29 juni 2011

Premiärdopp

Inte förrän nu har vi premiärbadat.
Örebro är fint, men lider en hopplös brist på sjöar och därmed badplatser. För de minsta barnen finns plaskdammar här och var, men vi tillhör inte riktigt rätt målgrupp.
Så när jag kom hem från jobbet slängde vi sambon ihop en kycklingsallad och sedan styrde vi kosan mot Ånnaboda, som ligger uppe i Kilsbergen en bit utanför Örebro.
Några badbilder blev det inte eftersom vi båda faktiskt kom i vattnet!
 Utsikten från vår filt. Det var inte bara vi som hade badtankar ikväll.
Urmysigt var det! Kommer absolut att bli repriser på detta i sommar!

7 kommentarer:

  1. Ser supermysigt ut. Ånnaboda brukar vara lite svalare med. Hoppas det svalka vilket som.

    SvaraRadera
  2. Husan; Det hade hunnit bli lite svalare överhuvudtaget eftersom vi inte kom dit förrän vid halv åtta...

    SvaraRadera
  3. Åhh, mina gamla hemtrakter! Här har jag badat många gånger men numera finns jag vid havet i Trelleborg! // Catarina

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut. Att åka iväg sådär med en sallad och en filt är härligt att kunna göra.:-)

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt!
    Här runt Falköping är det lika illa, inte en sjö på många mils avstånd...
    Och jag som älskar att bada! Varför bor jag här?

    SvaraRadera
  6. Ni får ta er en tur till landet Halland. Rum finns och gratis är det och nära till havet. Välkomna!

    SvaraRadera
  7. Catarina; Välkommen hit!
    Härligt men kallt(?) med havsbad :)

    Mian; Haha, ja jag la till det på min kravlista på ett eventuellt långt i framtiden kommande husköp; huset ska ligga i närheten av en sjö. Det finns en viss risk att jag får ge vika på det kravet...

    Elisabet; Vi hade faktiskt funderat på en tur via er ner till farmor i Malmö, men det var innan sambon fick jobb precis hela sommaren. Underbart låter det!

    SvaraRadera