tisdag 28 juni 2011

Och nu är det kväll

Klockan halv fem på morgonen bestämmer sig kattmadamerna för att hussen och matten sovit klart. Chatter startar upp ett solonummer för full hals i mattens öra. När jag i ett aningen sömndrucket tillstånd försöker få tyst på Chatter hör Chipper att jag är vaken... och kommer i full fart för att hälsa godmorgon genom att överösa oss med slickpussar i ansiktet.

Chipper förstod snabbt att hon var fel ute och kilade fort tillbaka ut till vardagsrummet.
Chatter är lite mer trögfattad och blev tillslut aningen bryskt utestängd från sovrummet.

Dagen idag har för övrigt varit...
...en varm arbetsdag med alltför stillastående luft, trötta varma barn och trött varm personal.
Dagens hit var vattenspridaren.

Kvällen bestod av en sväng till Ica Maxi, tacos på balkongen, Allsång på skansen på teve och vattenmelon.
Avslutningsnumret med Helen Sjöholm, Tommy Körberg, Kalle Moreus, Benny Anderssons orkester och Lunds studenstsångare -Ah, me like!

4 kommentarer:

  1. En skön, men alldeles för varm, sommardag.
    Härliga katter ni har. Full fart!

    Allsång på Skansen missade jag... men det gör inte nåt alls :-)

    SvaraRadera
  2. Full fart på era små katter med andra ord. Skönt att bli väckt klockan 5? Näe inte ett dugg :))

    Här är det inte så varmt som hos er, men vi börjar äntligen få solen här med. Just nu är det runt 20 grader, svalorna flyger förbi ute och man hör deras karakteristiska läten...De far som små snabba flygplan kors och tvärs genom luften och jag är lika förundrar varje gång att de inte krockar.

    Allsången fick jag med mig. Tyckte Måns gjorde ett bra jobb. Spelade in Morden i Midsomer så det ska jag när maken jobbar natt till fredag :))

    Nu ska jag däremot hänga ut tvätten, ordna frukost och så till en plats där det är dyrt... Optikern :))
    Ha en skön onsdag nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Mian; Haha, halv fem på morgonen kändes de inte så härliga ;)
    Och alldeles för varm var ordet, sa Bull.

    Synne; Optikern var jag hos för bara ett par veckor sedan. Eftersom jag bara har lins på ena ögat blir allt som halva priset. Toppen!

    Svalorna flyger för fullt här också, speciellt kvällstid. Jag försöker se om det är ladu- eller hussvalor, men det är omöjligt. De flyger alldeles för högt och fort för att mitt amatöröga ska kunna avgöra...

    SvaraRadera
  4. Hihi, vilket uppvaknande, kan se det framför mig :-D

    Låter som en fin kväll!

    SvaraRadera