måndag 27 juni 2011

Morgonkvist

Det här är egentligen den fågel jag tycker minst om... utom då det gäller fotografering. Få fåglar ställer så villigt upp som fotomodeller som kajorna...
Idag jobbar jag 8-16.
Jag bävar lite för den här veckan. På grund av (håll i er nu) att det ska bli varmt.
Jag är ingen värmemänniska. Jag tycker att det är helt okej med svalväder och kanske till och med en och annan regnskur. Men värmen har jag jättesvårt för.
Varma dagar vill jag helst sitta i skuggan, pusta som en gammal tant, dricka något kallt och fläkta lite dramatiskt med handen.

Sambon börjar jobba klockan sex den här veckan. Det passar mig bättre än honom. Jag kliver upp när hans väckarklocka ringer klockan fem och får därmed gott om skön morgontid att ta vara på innan min arbetsdag börjar.
Han är mest trött och trivs mycket bättre med jobb de sena kvällarna.

Så är det.

5 kommentarer:

  1. I skorstenen (som inte används) på det gula huset, har Familjen Kaja hyrt lägenhet och där har dom nu varit i veckor. Jag tycker om dem .. förutom att dom är rätt skräniga och för oväsen ,-)

    SvaraRadera
  2. Ps. Hetta är inte min dröm heller. Arton, nitton grader är helt perfekt, enligt mitt sätt att se det! Ds.

    SvaraRadera
  3. Fin bild på kajan!

    Håller med Elisabet: 18-19 grader är helt perfekt.
    Jag har nästan alltid besvär med värmen. Tror att det beror på att jag inte dricker tillräckligt när det är heta dagar. Glömmer liksom av det och då blir jag totalt matt och helt kraftlös. Illamående. Jag måste absolut skärpa mig och dricka mycket vatten de närmaste dagarna.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig att riktig värme kan vara jobbig. iallafall när man jobbar och ska vara koncentrerad, puuh!
    Det är klart att ni ska komma till vårt nya hus... Det är så kul!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  5. Elisabet; ...och så skitar de ner! Något alldeles förfärligt!

    Mian; Håller med er båda. Runt tjugo tycker jag är prima. I morgon blir det nog till att plocka fram vattenspridaren åt barnen på dagis...

    Miie; Ja, jag kan nästan känna mig fysiskt dålig när det blir för varmt -är nog allergisk mot värme ;)

    SvaraRadera