lördag 25 juni 2011

Midsommarafton

Vi hade tänkt gå på midsommarfirande med stång och grejor, men när vädret var som det var och vi inte hade några barn att gå med ändrades planerna (fast jag saknade stången och stämningen. nästa år blir det firande oavsett väder!)
Lugn förmiddag :)
Vid lunchtid for vi till Marieberg och shoppade oss varsin telefon. Man kan säga att sambons gamla varit slut sedan ett bra tag och min är pensionerad sedan tidigare, men hade åter fått träda i tjänst. Nu hade en iphone suttit fint... men de kostar skjortan. En himla trevlig säljare trollade med priser och siffror och krockade erbjudanden...

...och så småningom kom vi hem med en varsin Samsung galaxy mini som var myyyycket billigare tillsammans än vad en iphone skulle kostat. Min är vit och sambons stålgrå. Och man får förstås vad man betalar för, men så är det ju alltid.
Framåt kvällen for vi till Kumla och familjen R. Eftersom mamma Anna jobbade var det bara ett litet firande. Men trevligt. Och väldigt mycket mat!

"Så hääär hungrig är jag" visade storebror före maten.
Och då fick han ändå vänta på att vi vuxna skulle äta matjesill till förrätt...
...och på att köttet skulle grillas klart i regnet. Sambon grillade som vanligt.
Under tiden var det modevisning av nya fina tröjan. Märket på ryggen -Harley Davidson- var viktigast.
Och gudbarnet ville förstås också vara med... och göra precis som storebror :)
Sillen åts utomhus, men sedan gav vi efter för det råkalla vädret och åt köttet inomhus. Jag älskar grillat!
Senare, när barnen hade lagt sig och Anna kommit hem från jobbet spelade vi kort.
Trevligt, tycker jag, som uppskattar när man gör något!
Riktigt midsomrigt kändes det inte utan stång och dans och kransar, men vi hade en toppentrevlig kväll(!) och dessutom känns det rätt bra med min nya leksak- samsungfonen.

9 kommentarer:

  1. Min man har skaffat iPhone, och jag är mycket lockad. Men han påstår att jag inte har råd med det... hans är jobbrelaterad.

    SvaraRadera
  2. Låter som en trevlig mdsommar. Ny telefon skulle jag också behöva fixa, eller varjefall en ny laddare så jag kan skrämma liv i min :)

    //Elin

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som en fin midsommar tycker jag också! Skönt att ha fått telefoner igen :-)

    SvaraRadera
  4. När man inte har en iphone eller ipad, känner man sig som en relik från stenåldern. Men vem skulle lära mig hantera den? pv är minst lika teknikfrämmande som jag själv ,-))

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Hade jag haft fast jobb och ett långsiktigt boende hade det blivit en iphone. Det kändes däremot väl dyrt med studentekonomi, sparande till London och ett (nytt men ännu tomt) hussparkonto...

    Elin; Ja, fast stången saknades! Och nu telefon var liksom inte längre en lyxgrej att skjuta på utan mer ett nödvändigt ont :)

    Kattalena; Ja, det var en jättetrevlig kväll. Jag trivs så bra hos dem i Kumla. Fast däremot ska det vara midsommarstång på midsommar!

    Elisabet; Ja, men visst är det så. Och nu har vi bindningstid på dessa i två år, så vi kommer att vandra runt som två reliker ett tag till ;)

    SvaraRadera
  6. Ah, precis en sådan telefon jag har kollat upp på internet och funderar på att köpa nästa vecka.. Också för att min typ inte går att använda längre. Men jag kan inte riktigt bestämma mig. Svårt med telefonköp tycker jag. :S

    SvaraRadera
  7. Supersvårt! Fast om man nu har begränsat med pengar finns inte så väldigt mycket att välja på. Den här är väldigt mycket bättre än min förra, men går förstås inte att kvalitetsmässigt jämföra med en riktig iphone.

    SvaraRadera
  8. Tack själva för en toppen kväll !
    När Anders kom hit nån dag efter för att spela golf .
    Så säger Mira till mig när hon märker att du inte är med - Karin sjuk,sover.Ringa Karin !
    Försökte förklara att du inte är sjuk o att vi träffar dig någon annan dag. Men då slog hon dövörat till o sa samma sak igen :) Så du vet om Mira säger något :)
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  9. Miss Piggy; Goa unge! Karin är bara inte så väldigt intresserad av golf. Inte alls faktistk ;) Och nästa år hoppas jag att du inte jobbar på midsommarafton :)

    SvaraRadera