torsdag 23 juni 2011

Midsommar på dagis!

Nu är det ju som så att stora delar av mina dagar tillbringas som dagisfröken på dagis. Och med alla sekretessbestämmelser och personuppgiftslag hit och dit är det strängeligen förbjudet att lägga ut bilder på barn. Därför har jag hittills avstått från att ta med mig kameran dit överhuvud taget.
Det innebär att ni får använda er fantasi desto mer :)

När jag kom i morse satt fröken Ingrid och band upp björkris på en mininmidsommarstång. Fröken Ingrid har alldeles vitt fint hår och är väldans duktig på en hel massa saker. Lätt som en plätt skär hon till en visselpipa av en pinne och att göra stång och binda kransar var inga problem. Dessutom hade hon en hel hink med härliga sommarblommor och varenda en kunde hon namnet på.
Nu kan ni just tänka er hur härligt det såg ut när hon satt där!

Några timmar senare var minimidsommarstången med barnens hjälp tjusigt blomprydd. Ute ösregnade det så dansen förlades inne. Runt stången. I lekhallen.
Barnen från alla tre avdelningarna, fröknar och chef var på plats. Det blev både prästens lilla kråka, vi äro musikanter och en massa annat. Och så raketen som avslutning. Därefter fick alla barnen sitta i en jättestor ring och äta jordgubbstårta.
Precis hur mysigt som helst!!!

Dessutom dukade vi på avdelningen till långbord på lunchen som var en midsommarbuffé.
Och sedan slutade jag redan klockan 14.30.
Mmmm.

Nu stundar tre dagar ledigt och vi har inte värst mycket planer alls bortsett från Kumla i morgon.
Sambon jobbar ikväll.
Och jag har strosat upp till stadsparken. Förbi uteserveringar fullsmockade med människor.
Upp till lugnet.

Jag tycker verkligen om stadsparken i Örebro!
(fast å vad jag saknar den lurvige hunden på sådana här promenader)

3 kommentarer:

  1. De gjorde ungefär likadant på Elliotts dagis har jag förstått! Verkar ha varit hur mysigt som helst, synd att man inte får vara med :-)

    SvaraRadera