torsdag 2 juni 2011

Lugn dag

Idag har vi verkligen tagit det lugnt. Faktum är att hela dagen försvann på ett ganska oväntat, men mycket trevligt sätt.
Klockan elva skulle jag fika hos Erika, hon som jag berättat om tidigare. En barndomskompis (bästa kompis faktist, vi var ganska mycket som ler- och långhalm i flera år) som jag återfick kontakten med för bara ett år sedan.
Allra allra senast två är jag hemma, trodde jag.
Klockan halv fyra blev jag rent förskräckt över att klockan var så mycket.
En lite stund senare gick jag. Då var klockan halv fem.
Och jag kan absolut inte för mitt liv begripa var den där tiden tog vägen! Men trevligt var det.
Tyckte jag.

Om inte ens tre veckor ska hon och hennes sambo gifta sig. Ett borgligt bröllop. Och en fin blå klänning är införskaffad till bröllopet. Jag ser fram emot fotografier när den sitter på sedan :)

Hemma var det lugnt. Sambon hemkommen från en golfrunda.
Öppen balkongdörr.
Härlig sommarkväll.
Chatterkatten i soffan :)

2 kommentarer:

  1. Åh Karin - vilken obetalbar bild på Chatter!!!
    Jag skrattade rakt ut - den lilla stackaren. Övergiven i soffan med krage medan matte kollar in bröllopsutstyrslar ;-)

    SvaraRadera
  2. Christina; Nu med tratten sitter hon så ganska ofta. Allra roligast såg det ut härom dagen när sambon satt och tittade på teven och hon satt så här bredvid. Tyvärr sprang hon efter mig då när jag skulle hämta kameran.

    SvaraRadera