måndag 27 juni 2011

Liten tiger på upptäcksfärd

Var nu så snälla och skratta inte...
...och ni som känner mig bättre, bilderna är inte manipulerade. Det är jag, tro det eller ej.
 Lilla Chatter har ju så oerhört mycket energi och det tycks stört omöjligt att få henne trött. Dessutom är hon väldigt talför -både dag och natt. Så då fick jag den briljanta idén att kanske kanske blir hon lite trött i huvudet om hon får gå ut lite grann.

Vår lilla tiger vågade sig ganska snabbt ner i gräset... men oj vad nära marken hon höll sig när hon kvickt tog sig nära husväggen.
 Fast det här är en modig liten katt (det hade jag aldrig sagt när vi fick henne). Oerhört nyfiken. Oj vad hon har undersökt vår lilla innergård.

 Och så här tyckte hon om det ;)
Just nu sover hon. Hoppas hoppas att det håller i sig i natt!

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Den sista är obetalbar. Tänk hur snabbt världen kan vidgas för en liten katt.

    SvaraRadera
  2. Är hon vaken om nätterna ...? Å, stackars er, i så fall ,-)

    Idag kom den vilsna katten hit igen och fick frukost x 2.

    Jag vågade inte så mycket som klappa henne den här gången.

    SvaraRadera
  3. Lena; Hi, ja det var väldigt väldigt spännande :)

    Elisabet; Haha, nä var rädd om livet ;) Och i natt sov hon till nästan halv fem. Sedan tyckte hon att det var hög tid att få liv i matten och hussen. Nu är hon portad från sovrummet nattetid!

    SvaraRadera