måndag 20 juni 2011

Listan

Jag är inte utmanad... eller något. Jag blev bara så sugen att hänga på och svara på den här listan... så då gjorde jag det :)

Nämn något som gjorde dig glad igår:
En kram av fina gudbarnet

Vad gjorde du kl 08 imorse:
Serverade yoghurt med flingor eller kuddar till dagisbarnen

Vad gjorde du för 15 min sedan:
Dammsög

Det sista du sa högt:
"Tjena tjejer" till katterna

Det senaste någon sa till dig:
"Ses i morgon" när jag gick från dagis

Vad har du druckit idag:
Te och vatten

Vad var det senaste du åt:
Köttgryta och ris som sambon gjort innan han åkte till jobb

Vad var det senaste du köpte:
Torrfoder till kissarna

Vad är det för färg på din ytterdörr:
Brun?

Vad är det för väder hos dig nu:
Sol, regn och åska...

Godaste glassmaken:
Älskar glass! De allra flesta smaker faktiskt...

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Näpp, jag tror på kärlek som växer sig starkare allt eftersom tiden går.

Sover du tungt:
Ja... eller det beror på. Jag vaknar bums om kissarna (och tidigare Lurvig) mår dåligt. Nästan innan de börjat må dåligt. Sambon däremot sover och sover ;)

Drömmer du mardrömmar:
Nä, jag kommer i stort sett aldrig ihåg vad jag drömt över huvudtaget.

Trivs du med ditt jobb:
Jag tycker att det är superkul att studera! Och jag tycker att det är superkul att vicka både med små och större barn!

Favoritklädsel:
Oh vad svårt. Trivs ju rätt bra i kjol...

Favoritlåt just nu:
Fågeln Roger ;)
Fast seriöst vet jag faktiskt inte, det finns så mycket fint. Får exempelvis gåshud av Gabriellas sång.

Vad ser du om du tittar till höger:
Den röda och den grå katten som sover

Vad ska du göra härnäst:
Diska

Höger eller vänsterhänt:
Jättehögerhänt. Jag är helt handikappad om jag måste använda vänsterhanden.

Humör just nu:
Trött, men allmänt glad och nöjd  :)
Favoritgodis:
Choklad! ...fast lakrits är också rätt gott :)

Kläder just nu:
Rutiga pyamasbyxor och en gammal t-shirt.

Sommarplaner:
Jobba, börja med C-uppsatsen, träffa vänner och besöka Karlskogaland... och i augusti blir det ju London!

Hur många kuddar sover du med:
Vi har tre kuddar i sängen...

Spelar du något instrument:
Spelar och spelar. Plinkar lite piano ibland.

Morgon eller nattmänniska:
Verkligen morgon. Jag är knappt människa på kvällen ;)

Vad är viktigast för dig:
Absolut allra viktigast är friskhet både hos mig och mina nära!

Snarkar du:
Japp, det sägs så.

Längtar du mest efter just nu:
Just nu? Sambon kanske?
Mer långsiktigt finns det en väldig massa saker jag längtar efter.



Det var bara det.

4 kommentarer:

  1. Vilken rolig utmaning! Den ska jag försöka göra imorgon också :-)
    Gillar verkligen att läsa sådana!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja gör det tycker jag. Listor är kul ibland... alldeles särskilt när man inte riktigt har energi att skriva andra inlägg :)

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt att läsa din lista! Jag är en listoman och älskar listor.

    Men vad ser jag...ska ni till London!! :-))
    Thohej vad kul!! Har missat det och scrollade tillbaka i inläggen för att se om du skrivit något om det.

    Hur länge ska ni vara där? Har du varit där förut?
    Oj...nu slog den till igen....min stora *London-Längtan*

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Nytt försök, min förra kommentar försvann...

    Har skrivit om Londontrippen, men det är nog någon vecka sedan. Den 21-24 augusti ska vi dit, första gången för oss båda. Hotell, flyg och musikalen Lion King är inbokat, men längre än så har vi ännu inte kommit i planerna :)

    SvaraRadera