lördag 4 juni 2011

Kvällen

Billjud
Prat från uteplatsen två våningar ner. En flaska som öppnas.
Cigarettlukt då och då. I takt med att fler flaskor öppnas övergår det från nu och då till hela tiden.
Balkongdörrarna öppna nästan överallt i huset mitt emot.
Människor i full fart med att hitta sina väskor i lastutrymmet på Swebus express.
Högtalarrösten säger något som vi inte uppfattar eftersom flera bilar passerar samtidigt.
Trafikljusen slår om.
Stockholmståget rullar ut från stationen. Det med två våningar.
"Jag skulle vilja åka där högst upp" säger sambon.
Det har jag gjort. Det var inte så spännande.
Sedan kommer vi in på höstens Londonresa. Pratar flygbolag, hotell och priser.
Och lämpliga tider att åka. Och vad man ska se.
Ingen av oss har varit där tidigare...

Ljummet.
Ben&Jerry-glassen som jag fick i present av familjen A.
Svalor som dyker ner bland husen för att sedan bege sig högt upp på himlen igen.
Sommarkväll i stan.

8 kommentarer:

  1. Jag var helnöjd med hotellet Capthorne Tara i Kensington. Ett par minuters promenad till t-banan .., nära till affärer och lätt som en plätt att vandra omkring. Frukosten åt vi på ett ... typ café - Giraffe".

    SvaraRadera
  2. Det ska absolut kollas upp. Vi har inte tänkt åka förrän till hösten, men jag tycker ju om att planera och ha något att se fram lite extra emot :)

    SvaraRadera
  3. Åh så sköna dagar det är nu. Jag vill inte gå och lägga mig...
    Men det blir nog en lika fin dag i morgon hoppas jag :)

    SvaraRadera
  4. Men hallå! Inte planerar ni väl för hösten redan nu???

    Påminner mig om första sommarlovsdagen efter att dottern gått ut andra klass. "Vad ska jag ha för papper i bänken i trean?" frågade hon när hon vaknade. "lugn, sa jag, det är 10 veckor till du börjar trean!" "Åååååå nej, jag trodde det var idag!"
    Hon blev grymt besviken!

    SvaraRadera
  5. Mian; Fast lite senare igår började det blåsa... och då var det alldeles lagom att marschera i säng :)

    Bloggblad; Jo, det är just vad vi gör. När man reser så sällan ser man ju fram emot tripperna... och jag tycker nästan att själva drömmandet och planerandet är, om inte halva, så i allfall en stor del av nöjet.

    SvaraRadera
  6. Portabello Market är rätt mysigt om man tycker om marknader. :) Då kan man ju passa på att se sig omkring i Notting Hill-miljön, även om de tyvärr har målat om den blåa dörren. :/

    SvaraRadera
  7. Dottern gick på en mycket uppskattad Jack-the-Ripper-guidning.

    Kan tipsa noggrannare när hon kommer hem om det finns intresse.

    Och så är hon övertygad om att man måste gå på musikal också.

    SvaraRadera
  8. De la realidad; Noterat :)

    Cecilia N; Alla tips mottages tacksamt. Vi ska visserligen bara vara där en helg och det är ett tag kvar... men vill ju inte missa det viktiga :)

    SvaraRadera