fredag 10 juni 2011

Fredagsmorgon

Balkongfrukost i ännu morgonluft. Jag tillhör ju den lilla skara som inte är jätteförtjust i värmen och tycker att det här med svala morgnar är underbart!
Bok: Så många minnen, av Barbara Taylor Bradford.
Skönlitteratur! Det är lyx för en student ska jag säga.

När jag skjutsade en försoven (men i tid) sambo till jobbet strax före sex i morse fanns redan en del studentmössor ute. Idag är det deras dag!

"Sj regionalåg mot Arboga, Västerårs och Stockholm ankommer snart till spår tre" meddelar rösten i stationens högtalare. Och på balkongen i huset snett emot vårt står en yngling i randig tröja med luvan uppdragen och röker. Han ser inte ut att uppskatta det här med morgnar alls.

I vår soffa ligger den lilla musen. Chatterkatten sprang och hämtade den för att stolt placera den bredvid hussen när han kom hem igår. Tur, tänkte jag, att de är innekatter ;)

På schemat idag står förskolevisit för hämtning av kommande veckors schema. Och blomsteruthämtning i blomaffären. Cykeltur till Risbergska skolan för att se  när studenterna springer ut. Och sedan promenad med mamma till stan för att se när de åker i vagnarna. Så kommer fröken L och vid halv fem är det studentmottagning.

Kamerabatterierna laddade.

Ha en fin fredag!

5 kommentarer:

  1. Tack för det ..., här är det ledighet som gäller (men jobb i helgen i stället ...) och det känns som bäst. Och svala vindar.

    Trettio grader varmt är inget för mig heller .., jag njuter av detta.

    SvaraRadera
  2. Det ska visst bli en jättevarm dag i dag också... därför känns det som extra bra att ta vara på morgonluften. Jag klagar sällan på kyla eller regn, men värmen händer det att jag stånkar över :)

    SvaraRadera
  3. Här är en till som inte jätte förtjust i värmen.
    Visst är det skönt med sol och värme, men denna årstid föredrar jag att vara nära vattnet där det fläktar

    Ha en bra fredag och trevlig pingst

    SvaraRadera
  4. Tycker inte heller om värme, o solen håller jag mig gärna borta ifrån.

    SvaraRadera
  5. Snawitz; Jag brukar ha koll men den här gången hade jag alldeles missat att svara dig och Husan. Välkommen hit!

    Husan; Ja men då är vi flera :)

    SvaraRadera