onsdag 1 juni 2011

Första sommarlovsdagen

Det doftar ljuvligt i vårt vardagsrum. Buketten längst till höger,  från Anna och Jocke, står för det.
Och den gula från familjen V i mitten lyser upp så grannt.
Tänk om man kunde ha blommor sådär varje morgon, året runt, sa jag till sambon i morse. För ÅH vad härligt det är! Men det kan man förstås inte, och tur är kanske det för då skulle det förmodligen bli ett vardagsinslag som inte uppskattades i samma utsträckning.

Krukan till vänster ska fyllas med jord idag och flytta ut på vår balkong. Ett par smultronplantor kikar upp och är för ögonblicket rätt missnöjda med sitt mörka boende. Egentligen hade jag slagit ett slag för att vi inte skulle köpa en massa presenter till varandra, utan fokusera på barnens födelsedagar. Men krukan motiverades med att jag är gudmor och eftersom jag är en förfärligt stolt sådan höll det hela vägen fram. Dessutom var det en fin kruka -tänk när plantorna får bär!

Kvinnorösten i högtalarna på stationen meddelar att "Tåg i bergslagen" inkommer. Jag uppfattar inte till vilket spår, men så har vi ju balkongdörren stängd också.
Himlen är grå.
Chipper ser ut som om hon inte riktigt kan bestämma sig för om hon ska bli arg på eller acceptera dotterns påflugenhet. Det blir ett mellanting.
Karlskogaland i eftermiddag.
Sommarlov :)

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll !

    O du är en toppen Gudmor så du förtjänar det bästa !
    Hoppas det blir bra när plantorna är in planterade :)

    Mira har berättat för katterna här hemma att hon har träffat andra katter,så jag hoppas de inte är avundsjuka nu :)

    SvaraRadera
  2. Än så länge är det bara plantor satta i stora hålet. Ska köpa lite skott -gjorde ett försök att ta från de här plantorna men det misslyckades på riktigt :) Nu längtar jag tills det blir röda bär på!

    Haha, jag tror att era katter och Chatter-katten skulle kunna ha rätt kul ihop. Chipper skulle tröttna direkt ;)

    SvaraRadera