söndag 12 juni 2011

Efit

Uppdaterad 21.30

Så var det dags för efit igen.

06.00
Det här är vad jag ser allra först när jag vaknar. Nära nära, kan ni ju förstå, om jag berättar att jag låg på samma arm med näsan vänd mot lilla Chatter :)
 07.00
Brevkorrespondens i tvättstugan (som vi har en söndag för ovanlighetens skull). En Matilda har haft problem med tvättmaskinen... och alla övriga som tydligen varit tvugna att prova ändå har svarat med egna små brev att den inte fungerat för dem heller...
8.00
I full gång med att göra scones (japp, nästan varje helg -vi har ännu inte tröttnat).

9.00
Frukosten nästan avslutad
10.00
Chipper -den röda katten- har klättrat upp i sambons knä och spiiiinner.
11.10
Hos mina föräldrar i Karlskogaland. Mamma är i full gång med att fixa kaffe. Och på bordet ligger spännande paket på både min, sambons och fröken L:s plats :)
12.25 (ja, jag tappade tiden så det blev lite vajsing)
Färdigfikade... och fullt engagerade i att försöka bygga en kvadrat av träbitarna i det paket fröken L fick.
13.15
Fröken L vet nu hur man gör en kvadrat och föröker utmana pappa och sambon. De lyckas inget vidare ;)
Ca 14.00
Oh, vad klurigt det blev att ta kort genom bilfönstret i farten och samtidigt försöka vinka. Men bilden är klickbar. Mamma och pappa vinkar av oss.
Åh vad jag tycker om min mamma och pappa!
15.00 (nu är jag i fas igen!)
Skalar och skivar rabarberna som vi fick med oss från Karlskogaland. Ikväll blir det paj och resten stoppas i frysen.

16.10
Söndag eftermiddag. Fröken L väntar på bussen.
 17.00
Sambon har installerat office-paketet som han fick av pappa idag och försöker nu sätta sig in i mac-världen.
18.00
Sambon fibblar med min present (Time Capsule!) och jag och Chatter hänger in kläder i garderoben. Chatter är numera alltid med överallt...
 19.10
Rabarberpajen står i ugnen
 Kvällen... någon gång efter klockan tjugo...
Vi tittar på en dokumentär om Anvil.
Chatter sover.
Chipper är någon annanstans.
Nu får det vara slut på efitande för den här gången :)

18 kommentarer:

  1. Oj,så fin hon är, lilla katten! Vi hade besök av den grå nu för en stund sedan .., vrålhungrig! Pv tror att hon kan ha ungar eller i alla fall kan ha HAFT ungar för någon tid sedan?
    pElle kom spatserande på gräsmattan och fick en rejäl utskällning av katten .., men han tog det lugnt, att mest och bara tittade på henne.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja och hon har blivit så supersocial efter operationen och trattiden. Ibland önskar man nästan att hon var lite mer självständig.
    Och ni kanske har tre katter snart :) Fast jag tänker att den gråa kanske redan har en husse eller matte någonstans? Hon har ju ändå överlevt den kalla vintern... Vår röda skulle också sluka allt med en förfärlig aptit... och vår grå var jättemager när hon kom, men tar sig förhoppningsvis lite när hon nu blivit kastrerad.
    Eller så är hon en sommarkatt och då är det ju alldeles prima att hon är välkommen hos er :)

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vad mysigt med en kisse så nära, sånt funkar tyvärr inte för mig, då hade det blivit världens astmaattack, men jag saknar det mycket

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så sött! Så kan Abbe och ligga, med tassen på nosen, fast inte nära nära det är inte hans melodi.

    Kikar in senare igen.

    SvaraRadera
  5. Sötaste katten!
    De där brevskrivarna i tvättstugan verkar praktisera learning by doing...

    SvaraRadera
  6. Åh en sån gosig liten katt!
    I tvättstugan kan man hitta många roliga lappar; det är ju bäst att man testar trasiga maskiner själv, så att man vet att det stämmer :-)

    SvaraRadera
  7. Annica; Det är min mardröm -att bli allergisk. Efter hunden skulle vi prova att vara djurfria i två veckor. Det gick verkligen inget vidare :)

    Ariella; Nä, det var inte Chatters melodi heller när hon kom för drygt en månad sedan (vi är bara jourhem åt katthemmet), men oj vad förändrad hon har blivit. Nu är hon nära nära hela tiden...

    Vonkis; Haha, ja visst är det nästan ironiskt :D

    Sofia; Precis, varför lita på andra ;)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin katt, så gosig den ser ut! Och Rabarber som är så gott! Kul med EFIT! :-)

    SvaraRadera
  9. Tittar förbi på din dag. Vilka mysiga katter! Gillar tvättstugelappen också, men så är jag en "lappfantast" också.

    SvaraRadera
  10. En alldeles utomordentligt skön dag har ni haft, vad jag kan förstå.
    Då var det vardag i morgon igen då...

    SvaraRadera
  11. Kattalena; Rabarber är jättegott. Vi har himla tur som får komma och skörda lite i mina föräldrars trädgård ibland :) Och katten är världens snällaste keligaste!

    Andelieb; Haha, jag vet inte riktigt om tvättstugelappen var rolig eller tragisk ;)
    Katterna är supermysiga!

    Mian; Ja, dagen har varit riktigt bra. Och i morgon är det redan dags för första dagen på sommarjobbet. Vad hände med den där evighetslånga ledigheten jag skulle ha först?

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Kikar tillbaka. Ser ut som det har varit en mysig söndag.
    Er Chatter är värre än vår Abbe med att vara med överallt :) Så gullig!!

    Ses nästa efit

    SvaraRadera
  13. Ariella; Ja, jon är sanslös och lite väl intensiv ibland... så det är tur att hon är söt :)

    SvaraRadera
  14. Men vilken härlig katt! =) Tänk att få vakna så!

    SvaraRadera
  15. Kul med småpresenter så.
    Vi var inte så trötta ändå men värmen var ju lite jobbig.

    SvaraRadera
  16. Det är verkligen häftigt att se hur så många fångar sina HELT olika dagar på detta sätt.
    Hälsar bara på lite ;-)

    //En-sån-där-som-gjort-det-för-första-gången-och-tittar-runt-på-andras-EFIT-dagar-och-inspireras

    SvaraRadera
  17. Nenny; Hon är mysig... Det är de båda två :)

    Skrotmamman; Visst är det en kul idé! Både att kika runt på andras och att fota själv :)
    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  18. Är tillbaka för att kolla resten av fotona. Rabarber är en stor favorit hos mig, det finns så mycket gott att göra! Jag får nog slänga ihop en paj idag tror jag :-D

    SvaraRadera