fredag 3 juni 2011

Balkongrapport 2

Den här tomatplantan får vara med fast den fortfarande står inne. Här är det skördetid. Och eftersom den aldrig blev omplanterad i större kruka är de här tomaterna förmodligen de enda som kommer.
Ute på balkongen står nya smultronkrukan. Små plantor/skott ska sättas på sidorna också.
I den lilla zinkkorgen bredvid kommer det förhoppningsvis gräslök och basilika så småningom...
De två tomatplantorna ute på balkongen planterades om i tid och kommer att ge betydligt mer skörd :)
Och på räcket hänger pelargoner och blå hänglobelia. De tar sig förhoppningsvis under sommaren så att det blir lite lummigare. På bordet (som behöver målas) står en kittel. Däri har jag stoppat frön som lärarförbundet delade ut förra året.
På påsen står bara att de ska ge sommarblommor och vill stå soligt. Vi får väl se om något dyker upp.
Och så mycket mer får vi inte plats med om jag ska kunna sitta där också. Och det vill jag ju. Räknar med att många frukostar ska kunna inmundigas där i sommar :)

5 kommentarer:

  1. Vad goda tomaterna ser ut, och inte behöver ni oroa er för ehec-smitta heller ;-)

    Roligt med utsiktsbilden, jag försöker lista ut var i Örebro det är ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det ju inte zoomat, men mellan oss och det blågrå huset har vi både järnvägen och Östra Bangatan. Om man klickar på bilden ser man dessutom nedre delen av perrongen. Det tar tre minuter att gå till stationen om man ska med buss eller tåg... (vilket också innebär att vi måste skruva upp volymen på teven eller pausa samtalet om vi har öppen balkongdörr när godstågen passerar :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte väl att det såg ut som järnvägen. Då vet jag på ett ungefär :-)

    Godståg låter inget vidare, tur att rälsen är borta här hos oss.

    SvaraRadera
  4. Mina tomater blommor inte... inte än på länge...
    Skönt att ha balkong, det saknar jag verkligen i min lägenhet.

    SvaraRadera
  5. Christina; Har man en hyra som vår kan man leva ett tag med godstågen ;)

    Mian; Jag var tidig i år, men det gick bestämt ändå.
    Och balkong var ett krav när vi letade lägenhet... Fast jag hade inte klagat om den här varit lite större och inte legat i direkt söderläge :)

    SvaraRadera