fredag 17 juni 2011

Ännu mera dagis

Fast kanske ändå mindre än i förra inlägget.
I morgon ska nygamla vännen Erika gifta sig med sin Tommy!

Klänningen visade jag här för ett tag sedan. Det är genom henne jag hamnade som dagisvikarie på den där förskolan där jag trivs så bra.
Och idag var det minimöhippa med både barn och personal engagerad.
Helt fräckt har jag norpat den här bilden. Av alla dagar hade jag just idag lämnat kameran hemma.
En tjusig brudtårta bakades i köket, barnen ritade teckningar och det smusslades med presenter. (Och rent ego blev jag sååå glad över att bli tillfrågad om jag ville vara med på presenten. Jag är så himla väl mottagen där att jag allt som oftast verkligen känner mig som en del av huset. Klart att jag ville vara med! :)

Så supergulligt tyckte jag som stod och blinkade hej vilt, när alla barn var samlade i personalrummet med Erika som huvudperson i soffan. Alla barn var så engagerade i paketöppnandet och det spännande faktum att hon skulle gifta sig, och inte en enda försökte ta, eller ens nämnde att det stod både tårta och kakor på bordet.
Sedan fick alla goa barn kalasa på glass.
Och Erika och Tommy far efter bröllopet på tre veckors bröllopsresa i Europa. Jag har redan bokat in en bildvisning sedan!

8 kommentarer:

  1. Svar: Jag har ett företag som städar hos oss 2 gånger/månad och då får jag utnyttja RUT-avdraget = RUT-dag =)

    SvaraRadera
  2. Hannele; Alldeles perfekt :)

    Ejmis; Aha. Såklart :)

    SvaraRadera
  3. Skoj med möhippa med dagisbarnen. För det är ju jättespännande att en frök ska gifta sig!

    SvaraRadera
  4. Å, vilket härligt jobb du verkar ha!

    SvaraRadera
  5. Cecilia N; Verkligen jättespännande. Det var hellyckat :)

    Elisabet; Ja, toppen. Knappt att jag kan tänka mig ett bättre sommarjobb! (fast det finns tillfällen när man räknar till tio och helst skulle vara någon annanstanns också ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, så gulligt att fira det med dagisbarnen! Verkar vara ett himla bra dagis du jobbar på :-)

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Det är verkligen guld att ha hamnat just där. Trivs superbra!

    SvaraRadera