söndag 8 maj 2011

Utan rubrikfantasi

Jag tycker allt som så, att familjen R fick jag som bonus med sambon. Kvällen ägnas åt fika, matning av kissande docka med gudbarnet och en massa prat med hennes mamma.
Solsken och uteplats.
Katter på språng på gräsmatta som är redo för vårens första klippning.
Och godnattläsning för storebror -jag tycker att det är ungefär precis hur mysigt som helst!
Alltmedan sambon ägnar sig åt en golfrunda, med ett tydligen uselt resultat. Det skylls på hårda stolar i Wadköping, jojo, så måste det vara.

Katter på språng har vi även hemma. Efter att ha sovit nästan heeela dagen, bortsett från en lekstund med sambon, är det nu på nattkröken full jakt på varandra runt om i lägenheten (som inte är så stor). Anfall på leksaksmusen och attack på klösstången i katträdet.

I morgon är det måndag.
Och vick i en årskurs trea, klockan åtta till två.
Så är det.

9 kommentarer:

  1. Har du gjort om bloggen, eller är det bara jag som tycker att det känns nytt ...?

    Och katterna tycks trivas. Är det bestämt hur länge ni ska ha dem, eller är det bara tills någon förbarmar sig, eller ...?

    SvaraRadera
  2. Japp, här är et omgjort. Ny header för första gången på tre år... Ja, och så lite breddat så att de stora bilderna inte hamnar ute i sidotexten.

    Katterna blir kvar tills de hittar ett permanenthem. Det kan ta allt från ett par månader till flera år :)

    SvaraRadera
  3. Men vad har du för bredd på din?

    Hur jag än försöker får jag inte högerspalten so du har den .., och det är det jag vill.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon.
    Här har det hänt massor ser jag.
    Både med bloggen och i bloggen.
    Först det där med era nya kissar. Så söta. Hoppas det går bra med dom och att de trivs hos er.
    Jag blir så ledsen när jag ser katter som far illa. De har liksom inget värde på nått vis. Men de betyder minst lika mycket för sin ägare som en hund gör för sin ägare.
    Tycker ni är fina som blivit jourhem.
    På bilderna man ser så ser man ju att de redan tagit erat hem som sitt hem. Hur svårt kommer det inte att bli när det är dags att lämna dem ifrån sig?? Jag hade inte klarat det. De hade fått stanna hos mig tror jag :))
    Lilla söta Chatter med sin tunga. Chipper ser verkligen ut att gilla kvällsmys om man ser bilden där hon ligger i din famn. Måste kännas skönt att veta att ni faktisk räddade dem från en säker död.
    Hur kan vi få upp kattens status? Tänk i Egypten förr var dessa vackra djur heliga.... Det är de inte här, så det kan vara.

    Önskar er alla fyra nu en skön vecka. Med nya upptåg och bus. Från katternas sida då :))
    Sköt om er.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Där under "justera bredder" i malldesignern har jag ställt in Hela Bloggen på 950 px och höger sidospalt på 250 px...
    Då blev det såhär.

    Synne; Jajamen, här har det hänt grejor :) Det blir inte alls lätt att lämna ifrån sig dem och det skulle bli aktuellt. Å andra sidan är ju tanken att det då ska vara till ett bra och varaktigt hem. Får de här stanna kan vi ju inte hjälpa några nya... Fast det är klart att vi har pratat om det. Däremot är det bordlagt till Chatter är bevisat frisk. Hon har ju levt på samma ställe som Chipper men är ändå myyycket magrare och kliar sig dessutom väldigt trots behandlingen. Men de är väääldigt mysiga :)

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har fixat här med headern på bloggen!

    Jag blir så full i skratt när jag läste här i tidigare inlägg hur sambon leker med lillkissen, precis så brukar ju min man leka med våra här hemma! Ha ha ha....

    ( med Roxy som svansar med och tycker att HON minsann kan hitta varenda katt åt husse!) :-)

    SvaraRadera
  7. Aha, ni har kissarna som jourkissar - jag skulle vilja se er lämna dem ifrån er. Klarar ni verkligen det?

    Undrar en som ständigt går i kattankar sedan dina blogginlägg om katthemmet i Örebro.

    SvaraRadera
  8. Tankevågor; Lite extra roligt är det eftersom han inte alls var sugen på katt innan vi tog hem dem :)

    Christina; Det kommer förstås att bli jättesvårt. Å andra sidan ligger Chippers ålder dem i fatet (8 år) vilket innebär att de kan bli kvar här länge. Å andra sidan är de trevliga, sociala, hund -och barnvana.
    Min inställning från början var att det var suveränt om de hittar ett riktigt bra hem. Fast det är klart att det blir svårare att behålla den inställningen ju längre de bor kvar här :)

    Och jag tycker absolut att ni ska skaffa kisse från katthemmet! Fast tipsar fortfarande om dem som bor i jourhem... Själva katthemmet fungerade mer avskräckande på sambon när vi var där första gången -med katter högt och lågt och lukten som ganska naturligt blir...

    SvaraRadera
  9. Tack själv för en trevlig eftermiddag / Kväll !

    SvaraRadera