torsdag 5 maj 2011

Usch usch

Idag har vi haft två himla trevliga föreläsningar med Dr Terry Lamb från Sheffield. Vissa föreläsare är väldigt lättlyssnade. Det här var en sådan.
Och det var tur, för mina tankar vandrade ofta iväg hem.
Där den röda katten låg och inte alls mådde bra. Nu ska det kommas ihåg att när Lurvig kräktes första gången var jag redo att ringa 112. Jag har lugnat mig lite sedan dess.
Lite.
Lite. 

Såpass att jag insåg att den röda katten inte skulle må bättre för att jag stirrade på henne oavbrutet.
Så hon fick vara ensam hemma två timmar (ja, hon sov ju ändå bara, jag hade redan tittat på henne i drygt två timmar... i sträck)
Jag for till universitetet. Och hann med en kort föreläsning innan sambon ringde. När han kom hem hade den röda katten spytt igen. Och kissat på golvet.
Usch usch.

Jag bestämde mig ett ögonblick för att sluta med det här med djur.
Sedan fick jag höra att hon verkade ganska pigg nu.
Då kändes det lite bättre.
Lite.
Lite.

När jag kom hem var den röda katten riktigt pigg. Hon klättrade upp och myste in huvudet vid mitt öra. Det är hennes specialitet :)
Vi kammade päls och hade soffmys.
(för den nu som tycker att det är förfärligt att kamma päls i soffan kan jag upplysa om att när man kammar fastnar håret i kammen. när man klappar hamnar allt... någon annanstans)

Nu har hon fått lite kokt kyckling. Hoppas att magen tycker om det.

Kan man få en "friska-djur-garanti"? Jag tar en sådan isåfall!

Ja och ikväll är jag golfänka.
I morgon är det ytterligare en föreläsning med Dr Lamb.
Himlen är blå.

6 kommentarer:

  1. Men åååå, så fin och go hon är den katten! Och vad hon tyr sig till dig ...., man får ont i hjärtat nästan av att se henne.

    Hoppas nu att hon kryar på sig .., kokt fisk är rena dundermedicinen ska du veta -)

    SvaraRadera
  2. Ja hon har verkligen blivit jättemysig. Och som de spinner -båda två!

    SvaraRadera
  3. Håller med Bettan här ovan....kokt fisk är superbra!

    Jag har nog utvecklat lite "ångest" mot att våra djur kräks....men så har det också varit en del dramatik kring det här hemma.
    Men det är ganska normalt att just katter kräks....men de ska ju inte vara hängiga.

    Tänk på att katter knaprar på växter och det finns en del som orsakar mer eller mindre besvär när de tuggar i sig dem.

    Härliga kattinlägg! Jag kan inte få för många såna! :-))

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Kokt fisk blir det :) Och jag är nog också överkänslig med tanke på att de slutgiltiga symptomen när vi fick ta bort Lurvig var just att han ägnade en natt åt att kräkas.

    Lilla Chatter smakar gärna på växterna, men Chipper har hittills hållit sig borta från dem. Hur som helst fick både julstjärnan och Flitiga Lisan stryka på foten innan de flyttade in. Resten ska, vad jag vet, vara ofarliga.

    Och jag börjar känna att den här bloggen ändrats från häst-till hund- till kattblogg (fast vi håller fast vid att vi egentligen är hundmänniskor :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild, jag blir alldeles hjärtnupen. Hoppas hon kryar på sig ordentligt! Det är hemskt när djuren inte mår bra.

    SvaraRadera
  6. Christina; Ja, alldeles speciellt kan jag tycka, när jag inte hunnit lära känna henne ordentligt och kan jämföra med vad som är "normalt".
    Fast nu är hon riktigt pigg igen :)

    SvaraRadera