måndag 23 maj 2011

Nya burar

Ja, ursäkta ursäkta, alla icke kattgillande människor. Här kommer nämligen ytterligare ett kisseinlägg.
Två nya burar hade jag med mig hem idag inför morgondagens veterinärbesök.
Kampanjpris och dessutom ska den ena sedan vidare till familjen R i Kumla. Perfekt!
Lilla Chatter är mycket skeptisk (och jag undrar när jag borde börja försöka få in henne i en bur för att vi ska hinna fram i tid). Chipper däremot tyckte allt att det var rätt spännande.
Det luktar ny plast... och gammal fäll.
Jodå, den gick att gå in i...
Helt okej faktiskt. Det ska nog funka.
Fast sedan marscherade hon raka spåret bort och lade sig i katträdet istället. Förmodligen tycker hon att det vore bästa platsen för en röd kattdam att resa i.
Ja om nu inte den där tvåbeningen kan tänka sig att ta med fåtöljen alltså.
Och nu är de missnöjda! Ikväll plockades maten bort och nu ska de fasta eftersom de ska sövas imorgon. Spännande att se om de låter oss sova inatt :)

5 kommentarer:

  1. Lycka till! Att få in pElle i kattburen var inte det enklaste .., men det gick. Han vande sig så småningom. Det gjorde däremot inte sigge ....

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Chipper är inga som helst problem. Och Chatter går nog också bra om hon är på humör. Det däremot, vet man ju inte förrän det är dags... Och hon är smidig och snabb som bara den, när hon sätter den sidan till. Oh, då kan man sakna en Lurvig hund som, om än väldigt moloket, gjorde som han blev tillsagd.

    SvaraRadera
  3. Nu äntligen har jag läst ifatt här. Hinner inte riktigt med allt just nu. Du vet, skolutflykter, fikakorgar, skolmusikaler, baddagar o jag vet inte allt skolan hittar på för barnen just så här års. Jag somnar ovaggad var kväll kan jag säga.

    Men jag tror allt att både missemojsar o människorna trivs ganska bra med varandra där på 3:e våningen i det gula huset.

    O måsarna är bara avundsjuka. De vill ju in o bli omhändertagna av er. ;)

    SvaraRadera
  4. Husan; Haha, jasså det är på det viset med måsarna. Ja, men då ska jag tänka på att bjuda in dem med nästa gång ;)

    Och vad kul med alla grejer med barnen, tycker jag. Fast jag vet att lärarna jobbar rätt hårt just nu :)

    SvaraRadera
  5. Jag hinner inte läsa hos alla bloggvänner - varför ska de sövas? Det känns som om jag har missat något ;-/

    SvaraRadera