söndag 29 maj 2011

*Mutter*

Det är tur att hon är söt, lilla Chatter. För idag är vi inne på dag nummer sex av oabrutet tjattrande.
Sambon och fröken L är på vift. Och jag har stängt in mig i sovrummet för lite pluggro.
Utanför jamar katten hej vilt (ja, den låter alltså lika mycket även om dörren är öppen. då trampar hon dessutom samtidigt över mig. hela tiden).
Mamma Chipper har också tröttnat. I förmiddags f r ä s t e hon ilsket på dottern när hon kom i närheten.

Jag tror att allt är trattens fel. Nu är det bara som så att såret inte alls ser fint ut. Det vätskar otrevligt till och från, trots att det inte alls borde (förstås, djur hos mig ska bestämt inte ha någon problemfri sjukdomshistoria). Ikväll ska vår kontaktperson komma och kika på det.

Och kanske är det inte tjattrandet som stör mig mest utan det faktum att hon faktiskt både har ett tråkigt sår och är så förfärligt missnöjd.
Vår söta lilla speta.
(med röstresurser för tjugo)

2 kommentarer:

  1. Hej Karin! Får jag störa i pluggandet lite? Jag vill att du mejlar mig din adress så jag kan skicka "vinsten" eftersom jag har utsett dig som vinnare in min lilla tävling.Ha det på söndagseftermiddagen och lycka till med tentan i vad det nu är som ligger närmast.
    Hoppas att hon snart blir bra "lilla Spetan"!

    SvaraRadera
  2. Lisette; Det är (som tur är) ingen tenta utan en examinationsuppgift som går ovanligt segt att skriva.
    Har efterlyst mailadressen på din blogg :)
    Och lilla Chatter deklarerar fortfarande sitt missnöje. Det ska bli sååå skönt när såret blivit fint och tratten åker av!

    SvaraRadera