lördag 21 maj 2011

 "Midsommarblomstren har kommit!" meddelar mamma i telefonen. Syrener och hägg blommar för fullt och maskrosorna blir till fluffbollar...

Lördag morgon
Igen
Scones i ugnen
Tvättstuga
Ring så spelar vi sänder från Älvsbyn.
Härligt väder
Fågelkvitter och skatkrax
Katter som sover...
sambon också
Morgonstämning

Och om bara drygt en timme kommer två unga damer, fröken L och en kompis. Då blir det fika och tripp till Boda Borg. Där har jag inte varit på tio år. Minst.

Lördagar är finfina dagar!

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin utflykt!

    Boda Borg - vad kan nu det vara för något?

    SvaraRadera
  2. Hallå i stugan.
    Har läst ikapp igen. (Som vanligt vill jag säga hihi)

    Vilken härlig video på dig och röda katten. Hon är så charmig och visar verkligen att hon trivs hos dig.
    Lilla grå är härlig med.
    Hoppas ni kommer tillrätta med henne kräkningar bara. Inget vidare att må så.

    Här skiner solen, men det blåser så man blir galen. Fast tvätten torkar ju då...

    Nu ska i alla fall jag ha en kopp kaffe. Erri ligger här och stirrar på mig med. Bara hon och jag hemma på hela gården. Inte helt sant, Mats är i hundgården och Winnie katt är ute på musjakt :))

    Ha det gott nu du, sambon och de två vilda katterna.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  3. O Boda Borg har jag aldrig varit på men skulle jätte gärna vilja åka dit någon gång.

    Hoppas det går bra för er där !

    SvaraRadera
  4. Christina; Bodaborg fanns från början bara i Karlskoga, men blev så populärt att det idag finns på flera platser i Sverige. Där finns äventyrsbanor för alla åldrar och lämpar sig perfekt för familjer, klassresor eller konferenser. Vi hade kul :)

    Synne; Jag tror faktiskt inte att hon mår så dåligt... utom just när hon kräks då.
    Skönt med egentid på gården. Jag är SÅ avundsjuk på ert boende!

    Miss Piggy; Ja, det rekommenderas! Jag som är så resultatfokuserad fick dock påminna mig flera gånger om att vi var där främst för tjejernas skull -de hade inte riktigt samma tålamod/fokus :)

    SvaraRadera