måndag 2 maj 2011

Måndagsplaner

Nu ska jag lukta gott. Igår fick jag det här som tack-present av dem jag varit hästvakt åt. Från Harrods.
Gulligt av dem att komma förbi sådär, tyckte jag.
Trevligt med besök, tyckte den röda katten Chipper, som är som en hund när någon kommer :)
Idag är det fullt ös. Jag ska först vara på universitetet, kommer hem en stund, för att sedan fara iväg som fritidsvikarie några timmar på eftermiddagen. Ikväll kommer kontaktpersonen och ska kika på katterna.
Sambon som egentligen inte skulle iväg och jobba förrän sen eftermiddag blev inringd som skolfröken och blir borta i stort sett hela dagen, med visit hem för klädombyte.
Kissarna då?
Jag gissar på att Chipper kommer att tillbringa dagen i svarta fåtöljen...
Och Chatter uppe på vitrinskåpet eller eventuellt i katträdet. Observera tungan :)
Och ikväll kommer Chatter att mysa med mig i fåtöljen framför teven... om hon inte är arg efter skabbehandlingen.

Nu är det måndag.
Mot nya äventyr ;)

2 kommentarer: