söndag 15 maj 2011

Kvällen

Hockey på teve.
Jag är inte så värst insatt, men förstår att det ser mörkt ut för tre kronor. Nio minuter kvar och två måls underläge.
Chatter, den gråa katten, är inte heller så värst insatt, men i allafall närvarande. Hon kommer gärna och blir klappad, spinner och trampar. Men ligga i knä är inte riktigt hennes grej, nä vara med men inte på passar fint. På fåtöljens ryggstöd till exempel.

I morgon är det ny vecka.
Bilen ska rostfixas.
Seminarier och föreläsningar.
Och ganska mycket läsning...
Och i morgon bitti, 07.30, ska jag ringa om tid för halsprov. Ja, om det inte blivit bättre inatt vill säga (och känner jag mig själv rätt kommer jag förmodligen att känna efter noga noga och tycka att det nog visst är lite bättre. Och tänkt vad pinsamt att komma dit och  få veta att det bara är en liten virusinfektion... som en hypokondriker... Så kommer jag att tänka, i morgon klockan 07.30)

Nu är det sju minuter kvar i matchen. Jag kan just tro att det just nu är bättre stämning framför de finska teveapparaterna.
Och grannen som hojtade "JAAAAA!!!" då vid det första målet, är vääääldigt tyst :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du blivit bättre i halsen. Jag har också ont i halsen, gurglade med saltvatten i morse och tog echinaceapiller. Få se om det hjälper.
    Nä det går inte så bra för oss i tävlingar just nu men finnarna är glada :)

    SvaraRadera
  2. ...fast i esc gick det ju rätt bra :)

    Det är faktiskt lite bättre idag. Himla trevligt!

    SvaraRadera