torsdag 26 maj 2011

Just nu

Så lyfter jag blicken från texten på skärmen och studerar Chippers fantastiska tålamod, när hennes fyra år gamla dotter ska ligga nära och samtidigt kör in tratten rätt i magen på mamma.
Efter ett tag flyttar hon sig. Svänger lite irrriterat med svansen och lägger sig till rätta i en annan del av soffan.
Det går trögt med det här PM:et. Man kan säga att det inte riktigt engagerar.
Dricker flera muggar te.
Hör kajor, gråsparvar, pilfinkar och grannarna under som inte är sams (idag heller).
Ibland drunknar alla ljud av ett förbipasserande tåg.
Röklukt från någon som röker på balkongen.
Och katterna sover och sover.

Om mindre än en vecka är det sommarlov. Jag får det i födelsedagspresent kan man säga. Terminens sista seminarium infaller på min födelsedag :)

9 kommentarer:

  1. Inte undra på att det går trögt - du har väl fullt upp med att lyssna på kvitter och försöka Lisettes blogggåta ;-)

    Kissarna är underbara.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är faktiskt helt och fullt sant :) Fast jag får nog inse mina begränsningar och överlåta åt någon annan att bestämma vilken pippi som säger vad.

    SvaraRadera
  3. Ja det är kanonroligt att träna hund, speciellt när man märker hur kul de tycker det är!

    Och man kan ju faktiskt träna katter oxå ;-)

    Lycka till med PM:et!

    SvaraRadera
  4. Sorry Chipper! Gav dig fel kön i hastigheten! Grattis Karin till alla rätta fågelramsor/läten, Du är ju superbra på det här med läten.

    SvaraRadera
  5. Pillan; Haha, ja det tror jag säkert att man kan. Det känns dock inte lika lockande :)

    Lisette; Hi, hon är inte så långsint ;)
    Fast det här med läten är jag verkligen inte bra på. Alls. Däremot skulle det vara roligt att kunna!

    SvaraRadera
  6. Är det tratt-tider tro ;)
    Wilma hälsar till trattkissen! Hon vet hur ju hur det är att gå omkring som en fåntratt.
    Jag tänker.. att det måste vara jättesvårt att få en katt att acceptera att ha tratt, säkert svårare än en hund tror jag.
    Jag hade katt förut, saknar det ibland men jag har en svartvit en som kommer och hälsar på om kvällarna. Han är jätteskygg men vi jobbar på att bli kompisar.

    SvaraRadera
  7. Matte; Ja, det måtte vara det. Veterinären sa att det kunde bli svårt med tratten. Och åh så synd jag tyckte om henne de första dagarna. Hon bar sig verkligen åt som om domedagen var mycket mycket nära och att ett monster skulle hoppa fram när som helst. Nu går det bättre. Men jag läääängtar tills vi får ta av den!

    SvaraRadera
  8. Härlig, härlig bild .., jag skulle gärna ha ännu en katt!

    SvaraRadera