lördag 28 maj 2011

Efit

Idag har det varit efit igen.
Och jag bidrar med ytterligare en ganska ospännande dag i pluggeriets anda...

06.00
Väckningssignalen på mobilen ringer. Chatter som ligger precis framför mig öppnar inte ens ögonen. Det är knappt att jag gör det heller :)
07.00
Tvättstugan
Fast det är faktiskt sambon som tar sitt ansvar för denna efit-bild. Jag stod i duschen...
8.00
Bakar scones till frukosten.
Och på radions "Ring så spelar vi" talar precis en sexårig Maja om att vädret börjar bli lite kusligt där de bor.
9.00
Frukost
10.00
Nu börjar det. Pluggandet för dagen. Chatter, som nu när hon har tratten vill vara nära hela tiden, ligger alldeles bredvid.
11.00
Sambon och fröken L har åkt till Lek och buslandet för att utnyttja ett gammalt presentkort som fröken tyckt att hon vuxit ifrån. När jag föreslog att hon skulle ge bort det blev det dock annat ljud i skällan :)
Och jag pluggar. Chipper sover i fåtöljen.
12.00
Hämtat upp tvätten.
13.00
Hm... ja jag är ledsen, men det är inte roligare än så här. Skriver och skriver, men kommer just ingenstans.
14.00
Skriver fortfarande. Chatter är nära. Chipper sover i fåtöljen.
15.00
Sambon och fröken L har kommit hem. De hade haft sådan tur att Kumlavännerna också varit på Lek och bus...
Kycklinggryta med ris. Gott!
16.00
Chatterkattens sår blöder lite igen. Desivon och bomullsrondeller. Lättare att tvätta nu än när det har torkat in. Nu har hon dessutom lyckats få blod på benet, tassen och tratten. Pyssel pyssel. Turligt nog är hon mycket mer medgörlig som trattkatt.
17.00
Jag pluggar och fröken L läser.
18.00
På väg till Kumla...
19.00
Fika hos familjen A. Här är lilla Molly i outfit nummer två. Hon hann med tre på den stunden vi var där. Men vilket gulligt litet barn! Så nöjd och glad mest hela tiden.
20.00
Dags att fara hem.
21.00
Fotboll på teve. Manchester United-Barcelona.
Heligt för sambon. Visst viktigt för fröken L med så att hon ska "hänga med i skolan".
Och jag... pluggar.
Det får vara nog för idag.
En helt vanlig lördag i slutet av maj.

6 kommentarer:

  1. Guud, vad gott med scones till frukost! Det måste jag göra någon dag :)

    SvaraRadera
  2. Inte orkade jag se nån tv efter kommit hem från "heldagen" i stugan på kalaset. det fick bli lite dator/chat bara :)

    Väldig action där hos dig ;)

    SvaraRadera
  3. Godmorgon kikar in på din EFITdag
    söta katter :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kikar inom på din efitdag.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade hit från ettfotoitimmen.se och det var riktigt roligt att se vad du gjort en dag i maj även om du mestadels pluggar så var det intressant =).. Undrar om du är på idag också, jag återkommer senare för att kika :) Blev nyfiken!
    Jag är ny på detta och idag är min första dag..

    SvaraRadera