tisdag 17 maj 2011

Efit

Dags igen. Och jag är med, det var ett litet tag sedan nu.
Efit.

06.00
När mobillarmer ringer kommer lilla Chatter i full fart. Trampar och spinner :)
07.00
Frukost
08.00
Framme vid universitetet. Snabbis på toaletten före seminariet. Där sitter den här lappen på dörren.
09.00...
...blev det ingen bild eftersom vi var mitt upp i diskussion på seminariet

10.00
Precis förflyttat oss till ny sal för ett kort introduktionsseminarie
Hanna, bredvid mig, har också en mac :)

11.00
Fikapaus
Ungefär hur trött som helst.
Och ute regnar det.
12.00
...eller strax efter...
I väntan på information om höstens C-uppsats. Nu har jag och sambon bestämt att vi ska skriva tillsammans. Det kan bli... intressant.
13.00
På väg hem. Vi slutar samtidigt för en gångs skull.
Och det regnar.
14.00
Sen lunch.
Sambon slänger i sig grötbullar och kålsoppa innan det är dags att åka till jobb.
På vårt bord ligger (nästan) alltid ett korsord framme :)
15.00
Någon är lite trött.
Fast jag ägnade nästan två timmar åt att sova jag med... om än inte med samma stil (jag som inte är katt, skyller allt på det där förbaskade viruset)
 16.00
På väg till affären... det doftar underbart!
 17.00
Vallar snabeldraken inne i badrummet. Man kan säga att en av våra fyrbeningar är väldigt dålig på att skvätta av fötterna efter ett besök i sandlådan. Det blev dock myyycket bättre med trasmattan :)
 18.00
Det ÖSREGNAR. Igen.
Mysigt värre så länge man är inne och pluggar.
 19.00
Läser och läser.
Det blir inte mycket av den varan i morgon eftersom dagisjobb 9-17 står på schemat då.
 20.00
Precis dags att kliva i duschen...
 21.00
Krupit i pyamasen. Fötterna under filten. Kvällsmat äten. House ska snart börja. Och den röda katten har parkerat sig väldigt mycket .
Behöver jag säga att vi har det ganska mysigt :)
Det får vara den sista efit-bilden. En lugn, regnig tisdag.

13 kommentarer:

  1. kikar in på din EFITdag, tänk att katter vet när det är läge för kel :-)

    SvaraRadera
  2. Kors, här var det skolbänken hela långa dagen!

    Jag har också varit bland böcker i dag.

    Mannen sa att jag luktade gamla böcker när han kom hem. :D

    Ha en skön kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  3. Mac:ar är bra saker. :)

    SvaraRadera
  4. Katter vill alltid få upp en :)

    SvaraRadera
  5. Annika; Ja, de har stenkoll på morgonen... eller när jag var sjuk och vaknade på natten :)

    Anna; Nä, det var ju bara halvdag på universitetet idag :)

    Ullis; Jag är väldigt nöjd med min lille mac :)

    Joakim; Nja, jag upplever det nog tvärt om. De här två ligger gärna och myser och är inte alls särskilt nöjd när vi ska kliva upp.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kikar in på din dag.

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig slutbild! Det är få som kan se så avslappnade ut som katter. Ja, det skulle vara gosiga vovvar då... de kan också konsten att slappa.

    Det är så kul att få ta del av en hel dag i bilder! Jag missade EFIT helt denna gången :-).

    SvaraRadera
  8. Å, så jag njuter av dina kattbilder!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken supermysig kväll med katt på magen! :) Tack för titten!

    SvaraRadera
  10. Mysigt!
    Vad hade ni introduktionsseminarieum för så här sent in på terminen? :P

    SvaraRadera
  11. Kul att få följa din dag! Verkar ha fullt upp. Mysig bild på katten =)

    SvaraRadera
  12. kikar in för att se resten av din EFITdag, din röda katt är för underbar

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Kikar in på din efit-dag. Katter är fantastiska djur; om jag inte hade varit allergisk så skulle jag nog haft ett par stycken :-)

    ha en bra dag!

    SvaraRadera