fredag 20 maj 2011

Den röda katten

Jag känner att fördelningen av kissarna blivit lite ojämn här på bloggen. Det beror främst på att Chipper är ett mycket tacksammare fotoobjekt. Och det är en väääldigt mysig katt. Helt perfekt bortsett från kräkanfallen hon får med ungefär en veckas mellanrum. Jag har hitills skurat vardagsrumsmattan, badrumsmattan, fotpall och fåtölj... ja och golvet på x antal ställen förstås. Idag var jag borta en timme och fick torka på tio olika ställen när jag kom hem. Emellanåt mår hon prima. Verkar det som iallafall. Vi ska hur som helst ta det met veterinären på tisdag när vi ändå ska dit för kastrering, tatuering, vaccinering och öronkoll.
Här kommer en liten filmpresentation :)
Ha inte för högt ljud, då kommer ni att drömma mardrömmar om min röst.

6 kommentarer:

  1. Ja, jag blir så kattsugen så jag håller på att gå åt när jag ser fina Chipper. Vilken fin katt.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få se katterna (och dig) live :-D. Så liten och söt Chipper är!

    Tycker att du har en fin röst! Men det känns alltid konstigt att höra sig själv prata. Man låter ju inte alls så som det låter utifrån, när man hör sig själv prata inifrån huvudet typ :-)

    SvaraRadera
  3. Christina; Ja, hon är jättemysig! Jag vet inte riktigt hur anpassningsbara katter är. Hon är åtta år och har alltid varit innekatt... Annars så är det ju som så att vi (än så länge) bara är jourfamilj, så båda kissarna finns tillgängliga...

    Kattalena; Ja, fast Chipper är ju den stora katten. Bredvid Chatter, som är en riktig liten speta, ser hon verkligen kraftig ut :)

    Ulrika; Det är en jättefin katt :)

    SvaraRadera
  4. En såååååån mysig katt, påminner faktiskt lite om min röd-vita hane, fast han vill mest ligga i knä så han får sina smekningar och slickar inte i ansiktet :-)
    Lena

    SvaraRadera
  5. Lena; Chipper ligger gärna i knä också. Just nu till exempel ;) Men när tvåbeningarna inte sitter så att man kan ligga i knä klättrar hon upp sådär :)

    SvaraRadera