lördag 7 maj 2011

Chatter

Det ska jag säga, att det är tur att det inte var den lilla damen som inte mådde bra. Enligt ordination skulle Chipper (röd katt) få kokt fisk och kokt kyckling. För första gången i mitt liv ställde jag mig och kokade torsk... Googlade, tog tid, mätte temperatur, allt för att det inte skulle bli torrt.
Och för att det inte skulle bli orättvist bjöd jag även lilla Chatter på det lyxiga -nykokt tors.
FY! Tyckte Chatter... om både kokt kyckling och kokt torsk. Torrfoder däremot är smaskiga grejer. Och Mjau burkmat går också ner.

Hon är lite speciell, lilla damen som ofta "glömmer" tungan ute.
Och söt :)

Och redan ganska förändrad. Spinner i tid och otid.
Kommer oftast när man ropar.
Och ikväll har hon och sambon ägnat sig åt att leka... men inte med någon leksak. Nä, sambon har galopperat mellan rummen och lillkissen har galopperat efter.

Nu är det snart läggdags. Då kommer liten grå katt komma med språng och rulla ihop sig i sängen.

Sådan är hon, lilla Chatter. Och nu önskar vi bara att klådan ska minska ännu mer. Och att hon går upp i vikt förstås. Lilla spetan.

7 kommentarer:

  1. :) Å det kan jag riktigt se framför mig, när de springer mellan rummen.

    SvaraRadera
  2. Sedan sigge var sjuk, tycker han att kokt alaskapollock borde ingå i var dags matsedel ,.-)

    Jam-jam .., jag vill ha meeeera fisk! jamar han.

    SvaraRadera
  3. Lena; Det såg rätt lustigt ut... och jag är inte helt säker vem av dem som tyckte att det var roligast :)

    Elisabet; Ja, Chipper tyckte att det var helt ok... men Chatter däremot luktade bara för att sedan välja torrfodret.

    SvaraRadera
  4. Så söt hon är med den lilla tungspetsen utanför! Personlig.

    Kommer ni inte att få ha kvar katterna, eller hur verkar det???

    SvaraRadera
  5. Mian; Jättesöt, tycker jag :)

    Som jourhem har man katterna tills katthemmet hittat ett permanent hem åt dem. Det kan ta allt från några dagar till år. De här två kommer i allafall att som allra kortast stanna några månader eftersom de måste bli av med skabben ordentligt och dessutom ska kastreras, grundvaccineras och öronmärkas... Vi har förstås, som jourhem, också rätt att adoptera dem själva.

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten katt. :)
    Och jag håller med ovanstående.. jag kan se sambon framför mig galoppera omkring i lägenheten. ;)

    SvaraRadera
  7. De la realidad; Hon är jättesöt. Och liten, ser nästan inte vuxen ut :)

    SvaraRadera