måndag 23 maj 2011

Chatter rapporterar...

Hoppsan, det är Chatter -den gråa katten.
Idag, ska jag tala om, har våra tvåbeningar gjort något knasigt. De har en hemlig dörr som de smiter ut genom ibland. För några dagar sedan passade jag på att följa med, men hann inte se något alls innan de lyfte in mig. Det är nog bara för att jag inte har hunnit uppfostra dem ordentligt än. Tvåbeningarna alltså.

Idag öppnade de den hemliga dörren helt och satte för ett grönt galler. Man kunde se precis hur det såg ut utanför!
Jag sprang förstås fram och spanade läget direkt.
Morsan var mycket harigare och smööög fram.
Ååå så spännande det var. Man såg fåglarna mycket bättre. Och så blåste det i pälsen.
Vi hade massor av grejor att titta på. Och ibland fladdrade det förbi saker i luften. Om man stack ut tassen genom gallret kunde man nästan få tag på dem!
Jättelänge satt vi där och spanade.
Det här är nog det roligaste som hänt här. I allafall sedan vår ena tvåbening vände på katträdet igår.
Morsan trodde att vi hade fått ett nytt träd men jag såg allt att det var samma gamla vanliga.

Nu ska jag dra några repor genom vardagsrummet och sovrummet -jag får sånt spring i benen när jag varit stilla en stund.
Hejsvejs!

13 kommentarer:

  1. Så det fungerar att stänga av med kompostnät nu?

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni har det hela vägen upp! För katter KAN klättra ;-)

    SvaraRadera
  3. Cecilia N; Vi har satt ihop tre stycken så att de går ända upp och dessutom både kilat fast det i balkongdörrens skåra och förankrat det i väggen. Det var ganska inbrottssäkert också ska jag säga. Blir inget springande ut och in på balkongen i år :)

    Anitha; Självklart! Jag skulle aldrig våga ha öppet ut så utan att det var ordentligt förstängt hela vägen. Tre våningar upp...

    SvaraRadera
  4. Kul läsning!

    Jag älskar alla katter som inte skiter i grusbädden runt vårt hus och i alla rabatter... ;)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Nu kanske dom kan börja brevväxla med pElle .. ja, i alla fall Chatter!

    Jag får nog skicka adressen ,-)

    SvaraRadera
  7. Bloggblad; De här bor inne och är ganska lätta att tycka om :)
    Fast egentligen tycker jag att katter ska få vara utekatter... och då är det ju lite svårt att begränsa var de uträttar sina behov...

    Elisabet; Haha, ja det skulle hon gilla. En äldre gentleman. Han skulle inte stå ut med henne många sekunder, hon är... väldigt mycket på alla sätt all vaken tid :)

    SvaraRadera
  8. Helt underbara bilder! Jag bara sitter här och ler åt dem och den roliga texten!

    MERA!!! :-))

    SvaraRadera
  9. Så himla bökigt det måste vara för tvåbeningarna att ta sig ut på balkongen, tänker jag ;-)

    SvaraRadera
  10. Tankevågor; Oj, så nyfikna de var! Spännande som bara den :)

    Christina; Haha, ja, det vill jag lova. Det blir inget springande ut och in. Det som glöms inne får ligga kvar inne ;)
    Fast åh så skönt det var att kunna sitta inne och ha dörren helt öppen! Inte alls lika instängt...

    SvaraRadera
  11. Alltså - jag bara ääälskar katter - dom är helt underbara :-)

    Kolla in detta:
    http://www.swecat.com/trixie-cat-protect-kattnat-m-wire-olivgron-2-x-15-m

    Ett balkongnät för några hundralappar kan det ju vara värt att kunna gå ut och in på balkongen utan besvär - eller..?

    Googgla på typ
    "kattnät runt balkongen"
    så får du massor av tips...

    SvaraRadera
  12. Gunnar; Och jag är mer hundmänniska :)
    Vi har kikat lite på balkongnät, men eftersom vi bor högst upp har vi inte något att fästa dem i ovanför.
    Vi får fundera lite. Det här boendet ska väl inte vara aktuellt så särskilt många år till så kompostgallret kanske fungerar så länge...

    SvaraRadera
  13. Verkligen underbara bilder! Där de sitter och spanar åt vars ett håll, gör att man inte kan låta bli att le och undra vad de tänker på. Mysigt med katter!!!

    SvaraRadera