onsdag 25 maj 2011

Balkongrapport 1

Det blir tomater i år också. Om än inte så många kanske. Den här plantan står fortfarande inne men är inte omplanterad i någon större kruka vilket innebär att den bara blir en liten ranglis. De andra två är mycket modigt utplacerade och förmodligen inte alls särskilt förtjusta i vädret...
Förtjusta i vädret är nog inte heller pelargonerna och hänglobelian som hängdes ut i solsken men nu fått erfara en kylig halv storm och riktiga regnoväder.
Mysigt i allafall, tycker jag, när man kan börja plantera på balkongen! Förhoppningsvis blir vädret snart tillräckligt trevligt för att det ska gå att sitta där med...

4 kommentarer:

  1. Mina tomater har inte ens börjat att blomma.
    Som vanligt var jag en smula sen med sådden...

    SvaraRadera
  2. Tusan, jag glömde tomatplantor i år... fast en himla massa andra glömde jag med flit. Det blir minimalt i år, till förmån för båt... Hoppas att vädret blir lugnare än den senaste stormveckan. Med bara ett par pelargoner har jag inte så mycket pengar att förlora om vi (jag!) glömmer att vattna.

    SvaraRadera
  3. Tusan, jag glömde tomatplantor i år... fast en himla massa andra glömde jag med flit. Det blir minimalt i år, till förmån för båt... Hoppas att vädret blir lugnare än den senaste stormveckan. Med bara ett par pelargoner har jag inte så mycket pengar att förlora om vi (jag!) glömmer att vattna.

    SvaraRadera
  4. Mian;Fast jag var lite väl tidig istället. Så vi får väl se hur mycket tomater det blir... och hur de klarat att bli utställda så tidigt...

    Bloggblad; Tomatplantor är ungefär det enda vi har. Men det kräver ju att man är hemma och vattnar... Jag hade nog föredragit båt om jag fick välja ;)

    SvaraRadera