lördag 9 april 2011

Skuttihopp

Så känns det i kroppen när solen lyser från nästan klarblå himmel och det är varmt i luften (om än ännu ett förfärligt blåsande).
I morse under frukosten bestämde vi att vi ska anmäla oss som jourhem för katter efter påskhelgen. Tjoho, bara det är väl värt att skutta över. Fyrbeningar med päls kombinerat med en god gärning!

Sedan styrde jag Saaben, som varit i vår ägo i över ett år nu, mot Karlskogaland. Där var pappa i full fart med att sopa gruset från garageuppfarten. Utan jacka. Vårigt vårigt!
I trädgården var all snö borta. Blommande blommande.
Och nässelfjärilar i pardans, men de fastnade inte på bild.

Jag har förmodligen världens bästa pappa! Och idag fick jag något som jag inte ens vågat önska mig; ett nytt objektiv till systemkameran! Gissa om jag är sugen på att ge mig ut och fotografera nu?!
Hinner nog en snabbis innan vi ska på familjen V:s grillpremiär.

Tjolahopp!

4 kommentarer:

  1. Stor glädje .., det förstår jag verkligen! Och även här en ljuvlig vårdag .., med rabattpyssel och plantering och nu middag.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det ger så mycket energi, allt det här våriga och ljuset och solen som värmer!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med objektivet!!! Förstår att du vill ut och fotografera nu :-)

    Verkligen skönt att det börjar kännas som riktig vår! Här är det väldigt vårigt idag. Blommor i rabatten och knoppar på buskar och träd. Dessutom verkar det vara strålande sol!

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Ja, farmor ringde igår och berättade att kastanjen blommar där nere. Härligt!

    SvaraRadera