fredag 15 april 2011

Läget

Man kan tycka att det är glest mellan inläggen. Det beror alldeles fullt på att jag har dragit på mig en förfärligt envis bacill och tillbringar som mest tid i soffan. Det är lite upp som en sol och ned som en pannkaka, dvs uppvaknande med bara förkylning och huvudvärk och sedan stigande feber under dagen, för att avsluta ganska totalt under isen.

Idag är det dock betydligt bättre. I morgon är det sjuårskalas och då räknar jag med att vara frisk!


Friska är mina tre tomatplantor och även nummer fyra som är bortadopterad men fortfarande huserar på vår fönsterbräda. Nu kommer det blommor...

Friskt är även ödesträdet som blommar så fint. Idag har det fått flytta från söderfönstret där solen börjar bli väl intensiv.
Pelargonerna tar sig långsamt. Jag längtar tills det är dags att fixa balkonglådorna!

7 kommentarer:

  1. Glöm nu inte att pollinera tomaterna med hjälp av en pensel annars blir det inga tomater ;-))

    SvaraRadera
  2. Gunnar; Polinera med pensel?? Hur? Det har jag aldrig gjort och vi brukar få gott om tomater....

    SvaraRadera
  3. Klart du är frisk imorgon!!! Det tänker jag också vara... önskar man slapp envisa baciller :-)

    Fina växter, ger lite vårkänsla. Själv har jag inga odlingar på gång i år. Men det blommar påskliljor i trädgården.

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Ja men då bestämmer vi det ;)

    Och det är klart att ni inte har odlingar i år, ni är ju mitt upp i en massa flyttfixande.

    SvaraRadera
  5. Visst är det trist med baciller och virus, både i datorn och i kroppen. Jag har skrovlat och hostat och känner att det kliar långt nere i luftrören sen igår. Kör med alla gamla häxknep jag nånsin kan komma ihåg.

    SvaraRadera
  6. Mina tomatplantor är 7 cm... Panik...

    SvaraRadera
  7. Bloggblad; Det är det jag har missat... har den här gången inte provat ett enda häxknep, men är öppen för alla förslag :) Segdragna virus är verkligen supertrist. Fast jag är mycket piggare *peppar peppar*

    Mian; Men det är väl lugnt. De växer ju i en rasande fart och så här tidiga har mina aldrig varit. Tror faktiskt inte att de brukar blomma innan jag satt ut dem på balkongen, så vi får väl se hur de klarar sommaren. Vissna före midsommar ;)

    SvaraRadera