lördag 16 april 2011

Datahacker

Och så kör det ihop sig igen. Med den "stora" macen, precis som förra gången. Adobe reader fungerar inte,, och pdf-filerna låter sig inte läsas. Och tro inte att det är så enkelt som en ominstallation, nänä.
Så då ringer jag till min trogne datasupport, tillika lillebror som men ängels tålamod lotsar mig genom dos, med koder och förkortningar som jag inte begriper ett dugg av.

"Kan du inte bokstavera med namn?" Ber jag som har så svårt att genom luren skilja på s och f... och n och m.
"Erik, Kaviar med C, Torsten..." blir resultatatet och jag känner mig som en riktig datahacker.
Hur det gick? Nä, inget vidare alls. Datorn får följa med ner till Malmö i påsk för mer avancerad kirurgi.

2 kommentarer:

  1. Inte är det roligt när datorn krånglar inte. Hoppas det fixar till sig.

    SvaraRadera
  2. Vonkis; Nu har vi det så bra att det finns ett par datorer till att välja på om vi vill läsa pdf-filen... Och jag är alldeles säker på att lillebror fixar när vi kommer ner i påsk :)

    SvaraRadera