lördag 16 april 2011

Aprillördag

När man i flera dagar har sovit, säkert tjugo av dygnets tjugofyra timmar är det en  kolosal lycka att vakna och vara nästan som vanligt!
Frukost, tvättstuga, pluggande, tomatplanteavlämning- utan en enda sovpaus;)

Och nu är vi redo att joura. Katträd är idag fixat, på bland annat Annas inrådan. Nu hoppas vi på att möblerna får vara i fred från kattklor...
Det blev även kattlåda, sand, klösbräda och lite mat. En tiokronors busmus slank också ner. Och vi konstaterade att katt är myyycket billigare än hund. De pengar vi fick tillbaka på Lurvigs försäkring täckte nästan hela summan... Så nu väntar allt klart och jag kan tänka mig att spola fram tiden till måndag vecka 17 :)
 Sedan for vi på kalas i Kumla, det fick ett eget inlägg här nedanför.
På hemväg ringde vi till Husan. Åh, dessa bloggvänner säger jag!
Bara en sväng förbi och där stod hon, dottern och lille hunden Godis (och var var kameran då?!!).
Nu är det som så att var och varannan helg åker familjen till husvagnen och flugfiskar. Husan själv har för närvarande fiskerekordet för i år. Sambon och jag fick med oss tre rejäla fiskpaket.
 Dessutom (!!!)... tvåpaket med :
Och det ska jag säga, att för två studenter såhär blir detta till rediga festmåltider.
Alldeles rik känner jag mig nu med detta i frysen.

Så bortskämd kan man bli.
En helt vanlig lördag i april.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det går över... jag som nyss "fått'et".

    Länge sen jag åt älg! Min lördag har varit totalt händelsefattig, men det är otroligt skönt med såna dagar också.

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Då hoppas jag verkligen att din förkylningen är snabbare övergående än mig!
    Vi åt älg i höstas... då var det älgfilléer, också från Husan.
    Jättegulligt och väldans lyxigt!

    SvaraRadera
  3. Tänk va olika det kan va.
    Festmåltider för oss innehåller falukorv, stekfläsk eller mammascans färdiga köttbullar.
    :D

    SvaraRadera
  4. Husan; Stekfläsk är gott... Men falukorv och mammascans färdiga köttbullar... nja. Å andra sidan är det sällan vi köper färdig mat så eftersom det är betydligt dyrare än att göra själv från grunden...

    SvaraRadera