lördag 12 mars 2011

Veckan som varit

Ibland duggar inläggen tätt... Och ibland dröjer det emellan. Att här inte varit något inlägg sedan i tisdags beror både på tidsbrist och på att jag bara haft systemkameran -den får inte följa med överallt...
Hur som helst,  i tisdags var det dags för... SEMLOR!!!
Annars har vi börjat på våra vfu-platser.
Och förutom det har det blivit en del virkande...
och en del läsning.
Lurvig har fyllt sex år (igår).
Det har varit plusgrader och regn som s m a t t r a t  mot fönsterblecket. Mysigt!
Och efter regn kommer solsken. Till både min och tomatplantornas förtjusning :)
Lördagmorgon.
Tvättstuga, scones, ring så spelar vi. Alldeles sådär som när det är som bäst.
Sambon hade också lördagsmorgon ;)
Sedan bar det av till Karlskogaland. I bokhyllan hos pappa i biblioteket stod min nya kompis;  en Panasonic Lumix. Vi trivs redan ihop, nu ska här fotograferas hej vilt och överallt igen. Ögonblicksfotograferande!
När jag kom hem var Lurvig utbytt mot... en blöt nakenråtta. Sambon hade rakat bort en hel påse lurv och nu ska det förhoppningsvis vara lättare att ta hand om hudinfektionerna. Dessutom kommer bad och torkning bli så mycket lättare. Fast vacker blev han inte direkt.
Bara liten och len :)
Och tillfälligt missnöjd...
Nu är det snart kvällen. Middag hos familjen V och melodifestivalfinal.
Japp, så var det.
Ungefär.

6 kommentarer:

  1. Härlig bildserie.
    Jisses vilken smarrig semla med MASSOR av grädde!

    Fina kompakta tomatplantor.

    Krama och gratta Lurvig från mig!

    SvaraRadera
  2. Mian; Det var på tok för mycket grädde. Den mesta hamnade på en assiett på sidan om :) Men annars var den god!
    Tomatplantorna är på g och Lurvig är sur efter dagens frissering ;)

    SvaraRadera
  3. Är inte Lurvig äldre? Då måste han varit väldigt ung när vi hittade varandras bloggar.

    SvaraRadera
  4. Semlan ser fantastiskt god ut!!! Jag brukar också ta bort en del grädde... Det är mandelmassan som är godast :-D

    Måste vara mysigt att ta i Lurvigs päls när han är nyklippt och nybadad :-)

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Jag som tycker att han börjar bli gammal ;) Han var drygt ett år när jag började använda blogspot...

    Kattalena; Mandelmassan är klart godast! Hade kunnat vara lite mer av den varan på denna...

    Och Lurvig passar just nu inte alls att kallas det, men är väldigt len att klappa på :)

    SvaraRadera
  6. jag vill också ha en semla!! (fast med vaniljkräm såklart!). Har skamligt nog inte ätit en endast en i år... bättring utlovas!

    //Elin

    SvaraRadera