torsdag 3 mars 2011

Torsdag

Plusgrader och en massa snö...
 ...fast inte överallt.
Se vad jag hittade idag! Nu händer det grejor minsann.
 Föreläsning. Te i liten termos. Och nya lilla macen som jag är så förtjust i...
 Färdigföreläst.
Kurskamraten Eva säger att hon lyssnar bättre om hon stickar. En sjal ska det bli.
Det var för övrigt Eva som inspirerade mig att börja virka mössor i höstas.
Fast nu har jag fullt upp att anteckna :)
 Sedan blir det full fart i världens skitigaste bil (vit bil när vägarna ser ut som nu är inte praktiskt). Lämna av sambon på jobb...
 ...och hämta Lurvig hos dagmatten.
 Just som det börjar skymma, alldeles innan stängning, kliver jag in på handarbetsboden.
Mörkrosa garn till rosen på tårtan.
"Jasså, det är virkning på gång" säger damen i kassan. Det är den vänliga damen som arbetar idag -öppen och trevlig. Har man otur jobbar näsan-i-vädret-tanten, som nästan kan få mig att vända i dörren.
En välbehövligt ganska lugn dag.
Nu är det kvällen.
Halv åtta hos mig och virkning av ros.
Sedan storhandling, och hämta sambon på vägen tillbaka. Bra med affärer som har öppet till 22!

4 kommentarer:

  1. Tänk, jag vet precis vilken handarbetsbod du menar. Märkligt.

    O jag håller med Eva, man lysnar bättre när man stickar. Abseeeelut.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också se små lökväxtblad sticka upp ur marken.
    Mer plusgrader vill jag ha - BUMS!!!

    SvaraRadera
  3. Husan; Jag lyssnar bäst när jag måste anteckna :)

    Mian; Jag vet inte riktigt vad som hade hänt där för annars är hela staden täckt med snö...

    SvaraRadera
  4. Okej.. jag kanske inte lyssnar bättre egentligen, men om jag inbillar mig själv det måste det vara sant. Men det håller mig definitivt vaken i alla fall.

    SvaraRadera