söndag 20 mars 2011

Söndagspyssel

På eftermiddagen har fröken piggat på sig och vi engagerar oss i en uppgift sambon ska göra på sin vfu-plats. Det är akvarieskapande och fiskmålning och räknande av fiskpriser.
 Nu har sambon kört hem henne, fröken som levt på vitt bröd och blåbärssoppa idag. Kvar blev jag och den lurvige att laga middag; Kycklingklubbor, klyftpotatis, sås och vitlöksbröd. Det ska nog gå ner.
På bordet står ett halvfärdigt resultat av dagens pysslande.
Och ikväll är det Solsidan.

6 kommentarer:

  1. Fint akvarium - sånt gillar jag!
    Solsidan gillar jag också :)

    SvaraRadera
  2. Trist med magsjuka... här har maken känt av att han nog åt lite för sent och för mycket av stark mat innan han la sig... men ingen annan har drabbats, så det var nog en privat historia.
    Vi hade båda två svårt att äta rofyllt igår med huset fullt av gäster, så vi tog en rejäl portion var när alla hade åkt hem, och var sin slatt som var kvar i vinflaskorna. Himla gott... fast det kanske var därför jag hade svårt att somna. Men tog igen det genom att sova till 12.15 idag...

    SvaraRadera
  3. Mian; Förhoppningsvis tycker barnen också att det är kul. Fröken L var måttligt road...
    Och solsidan tyker jag är underbart, så träffsäkert klockrent. Hörde tyvärr att gårdagens avsnitt var (säsongens?) sista.

    Bloggblad; Orsak och verkan :) Skön avslutning på dagen i allafall. Och jag kan förstå att det krävs lite vila-upp-sig-tid efter en sådan helg... även om jag själv aldrig skulle klarat att sova till kvart över tolv. Min inbyggda väckarklocka ringer oavsett om jag ställt den eller inte ;)

    SvaraRadera
  4. Har vart jättedålig på att kommentera men jag läser var gång du lägger ut ett nytt inlägg ivf.

    Ser att det som vanligt händer mysiga saker hos er.
    Säger som jag brukar. Önskar att jag fick vara fröken L ibland. ;)

    O så goa, fina Lurv.
    Kraman lite från mig är du snäll.

    SvaraRadera
  5. Jag är nog den enda som inte har sett ett enda avsnitt av Solsidan.

    Häromkvällen råkade jag ringa till äldsta dottern MITT i detta program .., så det blev inget prat ,-))

    SvaraRadera
  6. Skönt att hon kryat på sig! Vilket fint akvarium! Så pyssligt av er. :-)

    SvaraRadera