lördag 12 mars 2011

Schlagerkväll

Det är numera tradition att tillbringa denna kväll hemma hos familjen V här i Örebro. God kycklinglåda och en supersmaskig cheescake till efterrätt.

Någon schlagerfavorit fanns inte, men vi var rätt överens om att Vargas låt hamnat i fel sammanhang och att Nielsen inte skulle vinna. Med tanke på att vi bara var två eller eventuellt tre som verkligen ville se den här finalen var jag ändå lite imponerad över engagemanget i sällskapet.
Dessutom är det himla trevligt att träffas såhär!

Nu är det kvällen. Jag skjuter på det sista knåpandet med den där virkade prinsesstårtan till i morgon. Lite i sista sekunden kan man säga...
Så får det bli.

6 kommentarer:

  1. Fel sammanhang för Vargas låt? Vid vilket annat tillfälle kan någon nå ut med budskapet om vikten att lämna ett farligt förhållande? Jag tycker det var ett utmärkt tillfälle att sjunga Spring för livet. Uppenbarligen har många människor funnit styrka i hennes text. Som Sara själv har skrivit hon ville höja sin röst för dem som inte orkar göra det själva.

    SvaraRadera
  2. Vonkis; Ja på sätt och vis tycker jag att du har rätt... Om man ska se det ur det perspektivet. Då har vi samtidigt ändrat syfte med vårt bidrag; vi vill nå ut med ett budskap snarare än att delta i en tävling för att vinna. Jag tror nämligen inte att den låten skulle vara ett vinnande bidrag i stora finalen (eller ens i semin). Å andra sidan tror jag inte att något av bidragen i Sverigefinalen skulle haft en chans och då kan man förstås resonera ur budskapspersepktivet istället. Så tänker jag :)

    SvaraRadera
  3. Jag tänker som mossfolk, men tycker att Vargas låt var helt fantastisk, liksom uppträdandet.

    Sanna var jättebra, tycker jag, som fortfarande vill ha låtar som fastnar i skallen och som jag kan sjunga med i ,-))

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Sannas låt, liksom flera andra, var så väldigt slätstruken... Fast jag hade faktiskt ingen riktig favorit i finalen i år. Kan däremot tänka mig att lägga både Nicke Borg och Varga på min spotify-lista :)

    SvaraRadera
  5. Mer schlagerkvällar!! eller åtminstonde, matkvällar med trevligt sällskap :)

    Fast jag kan gärna tänka mig en repris vid stora finalen. Fast då tror jag vi kör på Annas förslag med köppizza/sushi!

    //Elin

    SvaraRadera
  6. Godafton så här på söndagskvällen.

    Här var det fest i helgen.
    Jag har dag på tisdag och familjen från Sverige kom i fredags.
    En del såg musikskräpet (gillar inte den där alltså)
    Jag såg den inte.

    Har inte en aning vem som vann heller...

    Men kommer ihåg att när man var yngre så var det en festkväll.

    Hoppas att allt är bra med dig och sambon. Att Lurvig mår bra med.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera