lördag 5 mars 2011

Lördagsmorgon!

När klockan är tjugo i sex och det är alldeles mörkt ute...
När man har klivit i stallkläder och fortfarand är ganska trött...
...en lördagsmorgon när knappt hunden har vaknat...
och man tänker att frukosten får vänta tills man kommer hem, för det finns varken tid eller ork att fixa nu...

När man har trätt fötterna i skorna, vänder blicken mot dörren och upptäcker den här...
Då blir man ungefär hur glad som helst ♥


När jag kommer fram till stallet har det börjat ljusna och inte långt senare ser himlen ut så här.

 Morgonfodring. Maten är framställd utanför varje häst, så det går ungefär hur snabbt som helst.
Katterna som valt att sova i sadelkammaren kommer ut och håller mig sällskap.
Hungrigt gnäggande, skrapande, bankande övergår till rofyllt tuggande.

De hästar jag har i helgen står i utestallet.
Och alldeles lagom tills det är dags att rida når solens strålar fram.
Underbart!
 Efteråt, när hästarna har fått rent och fint och höpåsarna är vägda och matburkarna gjorda och vattnet är påfyllt och när jag har tuffat runt på ridbanan och lovat mig själv ett par nya ridvantar...
Då bär det av hemåt. Ring så spelar vi på radion. En härlig bonde som pratar om sparktur i norrsken.
Hemma blir det dusch och mysfrukost med scones.

Jag kan knappt tänka mig en bättre start på dagen!

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk överraskningslapp på dörren! Kan tänka mig att den verkligen gjorde dagen väldigt fin! :-)

    Verkar ha varit en riktigt mysig morgon!

    SvaraRadera
  2. Vilken omtänksam man du har hittat :-) Ja, det var en bra början på dagen, och jag antar att ni har samma strålande väder som här.

    Hackspettarna slår trumvirvlar så det ekar om det och det hörs små vårliga truddelutter lite varstans. Vårkänslor.

    SvaraRadera
  3. Kattalena; En superstart på dagen! Som för övrigt fortsatte ungefär lika bra :)

    Christina; Japp, den bästa, tycker jag förstås :)
    Underbart vårväder har det varit! (fast det hade kunnat blåsa aningen mindre snålt)

    Mian; Verkligen!

    SvaraRadera
  4. Å vilken underbar lapp :) och å vad mysigt med tidig morgon i stallet!

    /Elin

    SvaraRadera