lördag 26 mars 2011

Lördagmorgon

Morgon med klarblå himmel och måsskrik.
Strålande sol och ring så spelar vi.
Och en lurvig hund som är förfärligt hängig. Magen har kraschat fullständigt och han vill inte ens ha någon mat (ja det får han förstås inte heller, men i vanliga fall tycker han att vi är förskräckligt dumma när vi inför ett fastedygn). Nu ligger han ihopkurad nedanför hussen vid soffan och bryr sig inte ett dugg om att jag pysslar i köket. Skrutthunden.
Tvättstuga
Scones i ugnen och ägg på spisen
Och efter frukost ska jag bege mig till Karlskogaland en sväng.
Kanske ska jag hoppa på efit också, som ju är idag.

Önskar er alla en härlig lördag!!!

8 kommentarer:

  1. Ha en härlig dag själv. Jag rekommenderar en härlig promenad ner till Rynninge. Fantastiskt väder med friska vindar. Krama Lurvig från mig.

    SvaraRadera
  2. Fina lille Lurvig, stackare.
    Alice hade tuggat i sig nåt mysko på skogspromenaden härom dagen sa mamma Lisette. Kräkts flera ggr.
    Hon fick bara äta fil hela dagen i går. Gissa om hon var sugen på vanligt torrfoder!
    Hoppas Lurvig piggnar till snabbt. Är det medicinen som ger såna biverkningar?

    SvaraRadera
  3. Stackars Lurvig! Inte kul alls att känna sig så där hängig. Beror det på hans medicin eller har han fått i sig något annat som är olämpligt?
    Hoppas han kryar på sig snabbt!

    ....annars är det så skönt med dessa lördagsmornar tycker jag. Långpromenad, långfrukost och en massa bra på radion att lyssna på. :-)

    Ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  4. ..men stackars Lurvig....

    SvaraRadera
  5. Här är det också lugn och rofylld lördagmorgon. Eller dag.

    Just nu dammsuger jag och plockar undan tusen pappershögar - som jag bara flyttar på - vi ska ha besök ikväll och man får låtsas att man är en God Husmor ,-)

    (Mattan bara vände jag på ...)

    SvaraRadera
  6. Trist med Lurvigs mage. Hoppas den repar sig illa kvickt!

    SvaraRadera
  7. Önskar er en fin lördagkväll!!
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Flygaren; Ja, det kan jag tänka mig. Känns dock inte som läge för långprommenader när den lurvige inte mår bra...

    Mian; Medicinen sätter ju hans mage ur spel då och då. Vi försöker att balansera upp det men det kraschar ändå ibland. Fast så dålig som han blivit nu har han inte varit förut så det är svårt att säga om det enbart är medicinen... Han har inte fått någon mat på hela dagen och är ändå inte det minsta sugen.

    Londongirl; Läs svaret till Mian om medicinen :)
    Och lördagmorgnar är underbara. Saknar trevliga radioprogram på söndagar och hade kunnat tänka mig att lägga exempelvis melodikrysset då istället :)

    Julie; Jag är inte alldeles säker på om det är den lurvige hunden eller mattens hjärta som mår sämst när han mår dåligt. Hur som helst har vi en hängig liten vovve här även ikväll.

    Elisabet; Sådan där är jag. Inte går det att ha ostädat när man vet att det ska komma folk. Nä, då fejast det hej vilt här (och förmodligen är det bara jag som ser skillnad ;)

    Emma R; Ja, det hoppas verkligen jag också!

    Marie; Hoppas att ni har haft detsamma! Kram!!

    SvaraRadera