lördag 19 mars 2011

Lördag

Herr koltrast x2 sitter och sjunger i ett träd respektive ett tak. Jag hör dem det första jag gör, när jag vaknar. Fönstret lite på glänt. För mycket snö... Men sol!
Tvättstugefix.
Två svanar passerar högljutt pratandes högt upp i det blå.
Glad sprallig Lurvig (hans tassar mår allra bäst när det är snö).

Ugnen håller på att bli varm så att sconesen kan sättas in.
Fröken L och sambon sover i varsitt rum.
Lisa Syrén och ring så spelar vi.
Frukostmys så småningom.
Lördag morgon är den allra bästa tiden på hela veckan!

3 kommentarer:

  1. Precis hela tiden satt jag och smajlade. Och oj, vad han vet var han bor ,-)

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lördagsmorgnar! En sån glad Lurvig! Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, det har han stenkoll på :) På samma sätt har han stenkoll på var dagmatten bor... och mina föräldrar.

    Kattalena; Det finns ingen annan tid i veckan som är så totalt avkopplande som lördagsmorgnar. Underbart!

    SvaraRadera