fredag 25 mars 2011

Infernaliskt onödigt

"Tjoho!!!" Hojtar jag till sambon. "Den här orkidén är fantastisk, nu kommer det nya stänglar igen!"

Jag vet inte hur många år jag har haft den och nästan hela tiden har där funnits någon blomma (om än i perioder bara någon enstaka) eller i allafall stänglar på gång. Nu var det så att den här hade vuxit rakt ut och så ville jag förstås inte ha det. Alltså inleddes operation räta upp.
Operationen gick åt skogen.
Stjälken gick av.
Nu står den i en liten flaska med vatten och går förmodligen mot en ganska säker död... 
Så kan det gå.

2 kommentarer:

  1. Usch, det är trist när man bryter av en stängel av misstag! Jag gjorde det nyss med en som var full av blommor :-(

    Som tur är kommer det ju fler stänglar :-)

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, men det tar ju en sådan tiiiid innan de kommer. Jag vill ha blommor NU :)

    SvaraRadera