söndag 13 mars 2011

Gråväderspromenad

Idag har det varit en grå dag. Lite snöfall i morse och sedan har regnet hängt i luften. Jag fick i allafall med mig sambon och Lurvig på en promenad till stadsparken, för att se om snödropparna vuxit något.
När vi sedan kom hem upptäckte vi dessa bara några meter från porten. Frågan är om man skulle sticka ner några krokuslökar intill, sedan framåt hösten...
Och den skalade Lurvig är nu väldigt lite lurvig och väldigt mycket näsa (den kom liksom fram när allt lurv försvann) :)
När vi kom hem och skulle lägga in bilderna var datorn suuuuperseg. Jag ringde min personliga support, aka lillebror, som guidat mig genom mystiska kortkommandon och (o)spännande sökningar. Nu går den som smort igen!

4 kommentarer:

  1. Här skulle minsann också behövas en lillebror som support ..., min dator (den här) får man slå igång en halvtimme innan man tänker sig att blogga ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Min lillebror är himla bra att ha när datorn inte gör som jag vill. Och en ängels tålamod har han med sin ytterst otekniska storasyster. Om och om igen förklarar han hur jag ska göra och vad jag ska trycka. Som hokus pokus är det, tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Bra med lillbrorsor, jag har en som också får rycka in ibland.
    Ha det gott. Yvonne

    SvaraRadera
  4. Yvonne; Suveränt med sådana bröder :)

    SvaraRadera