söndag 13 mars 2011

Födelsedagsfirande

I måndags fyllde min kusin nitton. Oh, så efterlängtad hon var, den där våren när jag skulle fylla tio år och alla andra hade en kusin utom jag.

Vi är ganska dåliga på att träffas i släkten och jag tycker att man i allafall kan ta tillvara på födelsedagar. Det behöver inte handla om dyra presenter eller stora flådiga middagar utan bara det där enkla mötas, umgås. Nu begav vi oss alltså till morbror och moster för att fira kusin. För första gången fick vi även träffa pojkvännen :)
Smörgåstårta och vanlig tårta. Magen i fyra hörn, men gott var det!
Och trevligt!
Och innan vi gick aktade jag mig för att säga att "det här måste vi göra oftare" för så blir det inte. Däremot har jag slagit ett slag för enkla födelsedagsfiranden.

Nu är det kvällen. I morgon börjar en ny vfu-vecka.
Men först ska jag sova!

6 kommentarer:

  1. Både hon och pojkvänner ser trevliga ut :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör dom verkligen! Ser trevliga ut, menar jag.

    Försöker hitta likheter ..., men nja.

    SvaraRadera
  3. Känns skönt att höra att man inte är ensam på det där planet.
    Varför blir det så?

    Det lät i alla fall som ni hade en trevlig dag i kusinens sällskap.
    Det är viktigt när man äntligen träffas.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Mysigt, ser kärt och rart ut. Jag träffar mina kusiner på tok för sällan, det hinner gå många år mellan varje träff och tyvärr har det mest blivit på begravningar när den äldre generationen sakta glesas ut.

    I dag fick jag telefon från Mikaels församling i Örebro, den ligger tydligen i Vivalla (eller Fyllevalla som det kallades när jag jobbade där). De ville låna en idé ur vårt församlingsblad- men jag gissar att det inte kommer i din låda, ni bor för centralt.

    SvaraRadera
  5. Christina; Ja, det var kul att träffa honom. Jag hade tidigare bara sett bilder på fb :)

    Elisabet; ...och trevliga är de. Och verkade ha en massa gemensamt dessutom :)

    Synne; Att man så sällan träffas beror förstås på tid och prioriteringar... Men då tycker jag att man kanske kan avsätta tid i allafall när det gäller födelsedagar.

    Bloggblad; Jag har bara tre kusiner och träffar dem jättesällan. Den yngsta är bara tio :)
    Och det församlingsbladet når inte oss, tror att vi brukar få från Olaus Petri...

    SvaraRadera
  6. Tack, vi får hoppas att Storfors-borna tycker detsamma! ;-)

    Känner igen det där med "det här måste vi göra oftare" och har oxå slutat med det. Vår släkt träffas väldigt sällan men så är den oxå megastor så det blir svårt att få ihop alla på samma ställe. Vet förresten inte ens vad alla heter. ;-)

    //P

    SvaraRadera