fredag 18 februari 2011

Vårlycka

Nu är jag i och för sig rätt förtjust i vintern. Men såhär i mitten av februari börjar vår kännas rätt lockande också. Därför begav jag mig ut på vårteckenspromenad häromdagen, och låtsades inte alls om att det var femton minusgrader.
Fann dessa små luddiga och kunde återvända hem, mycket lycklig över resultatet (man har inte högre krav än så när snön ligger tjock och termometern visar svinkallt)
 Lika mycket, eller kanske ännu mer, lycka är det när man fortfarande kan se sol och blå himmel strax efter fyra på eftermiddagen!
Det var bara det...

4 kommentarer:

  1. Här var det nästan helt ljust till halv 6 ..., så härligt!

    SvaraRadera
  2. Och nu har vi faktiskt nästan blommande vintergäck i trädgården!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Jag tycker att det är mysigt på kvällen med de allt mörkare kvällarna... och jag tycker att det är underbart nu med ljuset som kommer tillbaka :)

    Kattalena; Inte förrän nu. Tror att farmor rapporterade att de blommade för fullt för över en vecka sedan. De och snödroppar och snöklockor... Och ni bor ju i samma stad :)
    Väldigt svårt att föreställa sig att våren finns bara några timmar bort!

    SvaraRadera
  4. Ingen vårkänsla här idag...-31...brrrr!!!!!

    SvaraRadera